صفحه اصلی اخبار خوزستان نوشته فرزند شهید همت در مورد گرد و غبار اهواز و خوزستان

نوشته فرزند شهید همت در مورد گرد و غبار اهواز و خوزستان

4 خواندن ثانیه
174
2
1,143

hemmat

 

مصطفی همت فرزند شهید همت در صفحه فیسبوک خود چنین نوشته است :

دوستان ، دیگر شورش را در آوردند .

بحث گرد و غبار اهواز و خوزستان را به سمتی بردند که انگار خوزستان تحت استعمار سایر مناطق ایران قرار گرفته است . خدا را شکر ، این گفته که تمام امکانات متعلق به تهران است هم از دهن‌ها نمی‌افتد .

تنها جهت اطلاع برخی دوستان سه مورد را عرض می‌کنم :

۱- بیشترین شهدای کشور طی جنگ تحمیلی و بیرون راندن دشمن اشغالگر از مناطق جنوبی کشور و جهت آزادی خرمشهر و سونگرد و … را همان تهران که غرق امکانات است داده است ، نه مردم آن مناطق از کشورمان که تحت اشغال صدامیان بود . بعد از تهران هم اهالی اصفهان بیشترین شهید را تقدیم کرده‌اند .

استان تهران به تنهایی حدود چهل هزار شهید داشته است . یعنی بیش از ۱۷ درصد شهدای کشور تنها از استان تهران بودند .
بعد از استان تهران ، استان اصفهان قرار دارد که معادل ۱۰.۳۴ درصد شهدای ایران ، متعلق به این استان است .
بعد از اصفهان هم خراسان رضوی با ۷.۵۷ درصد شهدا قرار دارد .
و بعد از این سه استان ، خوزستان قرار دارد با تقدیم ۶.۷ درصد شهدای جنگ تحمیلی .
استان فارس هم با ۶.۶۳ درصد شهدا ، تقریبا با خوزستان برابری می‌کند .
و پس از این‌ها آذربایجان شرقی و غربی قرار دارند که به ترتیب ۴.۲۸ درصد و ۴.۲۱ درصد شهدای ایران را تقدیم کرده‌اند . یعنی هم‌وطنان ساکن آذربایجان شرقی و غربی ، در مجموع ، ۸.۴۹ درصد شهدا را در راه دفاع از ایران و مناطق جنوبی ایران ، تقدیم کرده‌اند .

نتیجه اینکه وقتی حرف از امکانات تهران و .. می‌زنید ، این‌ها را هم بگویید …

۲- این وضعیت آب و هوایی که در اهواز و خوزستان وجود دارد ، سال‌هاست عراقی‌ها در چندین استانشان با آن مواجهند . اما آن‌قدر مشکلات دارند که حتی در موردش حرف هم نمی‌زنند . (و تنها جهت اطلاع ، تولید و صادرات نفت عراق چندین سال است که بسیار بیشتر از ایران است !)

متن پاسخ نیکامهر دیلمی خبرنگار خوزستانی به پسر شهید همت بدین شرح است:
ﺗﻘﺼﯿﺮ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ !
ﺗﻘﺼﯿﺮ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺩربرابر ﺳﻮﻧﺎﻣﯽ ﺳﺮﻃﺎﻥ سکوتﮐﺮﺩﯾﻢ
ﻭ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺻﺪﺍﯼ ﻣﻈﻠﻮﻣﯿﺘﻤﺎﻥ ﺭﺍ بهﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺳﭙﺮ بلاﯼ ﺁﻧﻬﺎ بودﯾﻢ برﺳﺎﻧﯿﻢ
بهﻣﻈﻠﻮﻡ ﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣحکوم ﺷﺪﯾﻢ
ﻣﻈﻠﻮﻣﯿﺖ ﻭ ﺁﻭﺍﺭگی ﻣﺮﺩﻣﺎﻧﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ جنگ به ﮐﻨﺎﺭ
بیست ﺳﺎﻝ ﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪگی ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯾﻤﺎﻥ به ﻋﻠﺖ ﺟنگ بهﮐﻨﺎﺭ
ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﻣﺴﺠﺪﺳﻠﯿﻤﺎﻥ، ﺁباﺩﺍﻥ، ﺧﺮﻣﺸﻬﺮ ﻭ ﺷﻬﺮﯼ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﻣﺎﻥ به ﮐﻨﺎﺭ
ﻫﻢ ﻭﻃﻦ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺩﺭ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ
ﺁﺏ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ
ﻫﻮﺍ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ
ﺳﺮﻃﺎﻥ ﭘﺎﻧﺼﺪ برابر ﺷﺪﻩ
ﭘﺴﺮ ﺷﻬﯿﺪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻧﺸﯿﻦ !
گمان ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻗﺪﺭﯼ بزرگترﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﻭ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﺁﻣﺎﺭ ﺷﻬﺪﺍﯼ ﯾﮏ ﺷﻬﺮ
ﺷﺎﺧﺺ ﺧﻮبی برﺍﯼ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ گیری امکانات ﺁﻥ ﻧﯿﺴﺖ .
با ﺍﯾﻦ ﻣﯿﺰﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ گرفته ﺍﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﯾﺰﺩ ﻭ ﮐﺮﻣﺎﻥ ﻭ …..
ﺟﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﻧﻘﺸﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ بهتر ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﻧﻘﺸﻪ ﻣﺤﻮ ﺷﻮﻧﺪ .
ﭘﺴﺮ ﺷﻬﯿﺪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻧﺸﯿﻦ !!!!!!
ﺍگد ﭘﺪﺭﺕ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺖ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪﻧﺶ ﻣﺎﯾﻪ فخرفروشی ﺗﻮ به ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﺸﺪ
ﻫﯿﭻ گاهﭘﺎ بهﺟبههﻫﺎﯼ ﺟﻨگ ﻧﻤﯽ گذﺍﺷﺖ

 

متن پاسخ رحمت اله برمکی

سختی با فرزند شهید همت

آقای مصطفی همتی پسرم
با سلام و فروتنی به پیشگاه  شهیدان
آمار شهدایی که ارائه کردی خیلی غصه دارم کرد
من ماه رمضان سال پنجاه وهشت پاوه بودم ؛ گردان بلالی از خوزستان را به عنوان مسئول بهداری گردان همراهی می کردم اولین بار که از باینگان رفتم فرمانداری پاوه شهید همت را ملاقت کردم از لهجه اش متوجه شدم شهرضایی است  ایشان هم از لهجه ام فهمید. خوزستانی هستم ؛ با امکانات کمی که آن روز در اختیارش بود به بهداری گردان کمک کرد . راستی خوزستانی ها آذربایحانی ها اصفهانی ها و و و و در کردستان چه میکردند ( همه   جای ایران سرای من است) این هنر نیست که بگوییم کردستان بوده ایم ؛ انجام وظیفه بوده تکلیف شرعی و پاسداری ازمیهن؛اگر زمان جنگ غیر خوزستانی ها آمدند و از آب وخاکشان دفاع کردند به جز انجام وظیفه و ادای چه اسمی دارد ؛آذربایجانی در زلزله بم در کرمان چه می کردند( همه جای ایران سرای من است،) امروز که فراتر از مرزها فکر می کنند ؛در عتبات عالیات نگاه کن برای دفاع از تشیع علوی چه کسانی شهید می شوند در مراسم تدفین سردار سید حمید تقوی از آن سوی مرز هم آمده بودند  حالا ما آمار شهدای کشورمان را به رخ می کشیم ؛ این کار سرانجام خوبی ندارد ؛شهدا اعضای یک خانواده هستند پسرم ؛‌کم یا زیادشان در شهرها که مایه ی فخر فروشی نیست ؛‌ یک مزار شهید گمنام حتی در دور ترین نقطه این آب و خاک افتخار ماست و میعادگاه عاشقان. به قول شما پسرم : نتیجه وقتی حرف می زنید بگویید ؛شما هم نیز بگویید که دیروز در راهپیمایی مردم خوزستان ماسک بر دهان پلاکاردی در دست داشتند که بروی نوشته بود « خوزستان چه در خون چه درخاک ؛ حافظ انقلاب است»  نوشته ای عراقی هم گرد و غبار دارند و حرفی نمی زنند ؛ آنها که دولت نهم و دهم‌ قوی یا دولت یازدهم مستحکم ندارند ما ماهواره می فرستیم ثریا ؛باید مثل عراقی ها حرف نزنیم.این سخن آخر را هم بگویم آمار شهدا را که دیدم یاد سوره ی مبارک تکاثر افتادم. میدانی پسرم‌درشآن چه کسانی نازل شده  که با شمارش تعداد مرده گانشان به یکدیگر تفاخر می کردند البته بلا تشبیه ما که مردمان آن روزگار نیستیم ؛ ما ایرانی هستیم آرمانمان شهادت حافظ دین مبین اسلام ؛ پسرم آزادی هر گونه بنویسی ؛ حرف بزنی اما دقت کن قبل از آن کمی اندیشه باید کرد ؛ صحبت از‌آمار شهدا ؛ این شهر و آن شهر فرجام خوبی ندارد.

والسلام- رحمت اله برمکی

لطفا در انتشار نظرات نهایت احترام را لحاظ نموده و از هرگونه توهین به شخص و یا نظام خودداری فرمایید .

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در اخبار خوزستان

174 نظرات

  1. میعاد

    بهمن 25, 1394 at 3:14 ق.ظ

    زیادشلوغش میکنید معلومه مردم بیکارن که اینهمه اضحارنظرمیکنن.

    پاسخ

  2. سینا

    آبان 18, 1394 at 7:51 ب.ظ

    آقای پسر شهید همت اول فکر کن بعد حرف بزن شهدای ما از ایران دفاع کردند نه از تهران، اگه قراره بگن تهران بیشتر شهید داد باید امکاناتش بیشتر باشه این حرف دوران جاهلیت عرب است و اگه بنظرت خودت حرف درستی هست یادت باشه که سرمایه ایران از خوزستان هست باید بهش برسن یا نه آقای با منطق پولی که دارن خرج امثال شماها میکنن و مفت میخورین و میخوابین از خوزستان میاد پس یاد بگیر که همه جای ایران حق امکانات زیاد دارن نه فقط تهران

    پاسخ

  3. الهه شوشی

    مهر 15, 1394 at 11:54 ق.ظ

    سلام و درود مشکله خوزستانیا اینکه همیشه یا راضی بودین یا کم خواه وقتی بحث حجاب میاد وسط همه میگن بله اگه بمری حقته این جونی نیست … اگه تیکه تیکه بشی این کاره خدا بوده به خاطر موهات می خواسته مجازاتت کنه حالا تو دتیا داده اشکال نداره عذابت کم می شه بعدشم اینقدر تویه ازمون استخ امی بها به بعضی از بچه هایه شهید که عموما از تهرانا اونقدر که فقط به خاطر یه شهید همه جور عزت و افتخاری دارن که من که باداشتن دها مدرک ورزشی که با تلاش اونم چه تلاشی تو خوزستان دارم و با مقایسه با یه بچه شهید ندارم در ثانی به خاطر این راحتی و صراحت تویه کلامش چطور وبه چه جرعتی حق داشته خودشو فرزند شهید معرفی کنه البته الان پیشرفتا بیشتر شده و بدونید که با دا ترین و سرسخت ترین به خاطر مشکلاتشون حتما با یاری خدا بهچه جاها وقلعه های خواهیم رسید جوابه همیچین کسی رو لطفا با تلاشتون و درستون و البته مقالات علمی بدین نه اینکه متوجه بشه نه همین که بدونه منه 20ساله وایستادم و ایستادم خوبه خوزستان زندس ها

    یا علی

    پاسخ

  4. شوخ

    فروردین 15, 1394 at 10:55 ب.ظ

    کدوم احمقی به سوال گروه خونی رای داده؟!

    پاسخ

  5. سمیرا

    اسفند 4, 1393 at 3:47 ب.ظ

    به تعدادی مرد با گروه خونی A+ برای دختر 10 ساله خود که در بیمارستان گلستان اهواز بستری است نیازمندیم
    لازم به ذکر است خون دهنده نباید بیماری خاصی داشته باشد یا دارو مصرف کند

    09331830535

    پاسخ

    • رسول

      اسفند 4, 1393 at 7:41 ب.ظ

      اميدوارم كه هرچه سريع تر پيدا بشه ودر اخر خدا تمام بيماران را شفا بده

      پاسخ

      • رسول فرزند جانباز

        اسفند 9, 1393 at 11:44 ب.ظ

        سلام من گروه خونیم میخوره مشکلی هم ندارم اگه خون خواست خبرم کنید 09169945609

        پاسخ

  6. رسول

    اسفند 3, 1393 at 7:07 ب.ظ

    خوزستاني هاي عزيز همه جاي ايران سراي من است و همه ميدانند كه خوزستان قطب نفت گاز و كشاورزي است و اگر استاني مثل خوزستان نبود تهران و اصفهان هم دركار نبود بر اعصاب خود مسلط باشيد و فقط به خدا پناه ميبريم ما زياد شلوغش نكرديم اقا مصطفي اول فكر كن بعد حرف بزن خوزستان و خوزستاني خيلي قابل احترام اند.68برابر حد مجاز هواي ما الوده بود شما كه امار ارقام و خوب بلديد!!!!!!!!!خوزستان ديار مردمان بي ادعاست .در ضمن شهدا اهل يك خانواده اند و محدود به مرزبوم خاصي نيستنند چون هدف انها يكي بود.پسرجون.درود بر شهداي بزرگوار.درود بر خوزستان و انهايي كه قدر خوزستان را ميدانند

    پاسخ

    • fdmjkls

      اسفند 11, 1393 at 10:04 ب.ظ

      فرزند شهیدی که اینطور به استانی از ایران عزیز بتازد …
      استعمارو چطور معنی میکنید حاجی؟ اینکه نفت و گاز استانمون و … داره صرف کشورمون میشه حرفی نیست ولی چرا آب اهواز باید با کلر تصفیه بشه ولی آب اصفهان با ازن؟ کلر عامل سرطانزایی آب است اگر نمیدونی برو تحقیق کن!!!
      چرا آسفالت های شهر ما به شدت داغون است ولی اصفهان آسفالت های تمیز دارد؟
      چرا در شرکت های نفت و … اکثرا از ترک ها و بالا کشوری ها استخدام میکنند؟؟
      چرا وقتی گرد و خاک به تهران رسید همه صداشون درومد ولی برای اهواز کسی ککش هم نگزید؟
      چرا وقتی این همه سد زده اید و باعث خوشکسالی خوزستان شده اید و بهمین دلیل گرد و غبار که عاملش ساخت و ساز های بی مطالعه است کسی صداش در نیومد؟
      چرا وقتی کمال تبریزی به قوم بزرگ خوزستان یعنی بختیاری توهین کرد کمال تبریزی فقط عذر و بهانه آورد و عذرخواهی نکرد؟
      و بسیاری چرا های دیگر
      بنظرت آقای فرزند شهید همت اگر رسول خدا (ص) الان در بین ما بود همین حرف تورو تایید میکرد؟ خدا چطور؟
      امیدوارم بیش از این شاهد توهین دیگر استان ها به استان عزیزمون نباشیم چراکه انسجام یک ملت به تعامل فکر و اتحاد آن است که تنها با احترام به دیگر اقوام امکان پذیر است و نباید دشمن را خوشحال کنیم والسلام

      پاسخ

  7. رسول

    اسفند 3, 1393 at 4:16 ب.ظ

    اي داد و بي داد خدا خودش به دادمون برسه

    پاسخ

  8. رسول

    اسفند 3, 1393 at 4:14 ب.ظ

    سلام هم استاني هاي عزيز بايد به خود افتخاركنيم كه در استان زرخيز دلاور خيز قهرمان مقام در برابر هشت سال جنگ زندگي ميكنيم و كساني كه در ناز نعمت تهران زندگي ميكنن متوجه شرايط سختي كه گردو غبار براي ما ايچاد كرده را نميشوند.خدا به دادما برسه.

    پاسخ

  9. رضا از شیراز

    اسفند 2, 1393 at 10:16 ب.ظ

    سلام دوستان آنچه که از شهید شدن مهمتر است حضور در میادین می باشد و آنچه که از تعداد و مدت حضور مهمتر است اخلاص در حضور می باشد اما متاسفنانه طی سالهای زیاد برخی استان ها از این مساله سوء استفاده کردند.

    پاسخ

  10. ایوب

    اسفند 2, 1393 at 6:05 ب.ظ

    باسلام. متاسفم برای فرزند شهیدی که بجای اینکه ره رو راه پدرشهید باشد دنبال آمار ارقام شهدای شهرها می گردد. سکوت کنی سنگین تر هستی

    پاسخ

  11. سمانه

    اسفند 2, 1393 at 11:06 ق.ظ

    hhhhhhhhhhhhh

    پاسخ

  12. دیناروندی

    بهمن 30, 1393 at 12:50 ب.ظ

    یکی نیست بگه پسرشهیدحمت چ کارست که پاشو ازگلیمش درازترمیکنه.اگه خوزستان نبود پدرتوشهید نمیشد

    پاسخ

  13. حسین

    بهمن 29, 1393 at 7:49 ب.ظ

    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت و مردم شد./ پسر همت همان پسر نوح است

    پاسخ

  14. حسین

    بهمن 29, 1393 at 4:13 ب.ظ

    ای داد ای بیداد !
    آخرش کجا بریم ! کی رو درست کنیم ! مواظب خارجی ها باشیم که برامون برنامه نریزن ! یا مواظب داخلی ها باشیم که با خطای عمدی و نادونیشون دل دشمن شاد و دل مردم ایران و غبار آلود میکنن !
    این مثال قدیمی ها اصلا کهنه نمیشه . هی تکرار میشه .البته توسط کم خردان !
    پسر نوح با بدان بنشسته و خاندان نبوتش از یاد برد .
    حالا یکی مثل مرتضی پاشایی ( رحمت ا… علیه) تا زنده است در صدد خدمت به مردمه . امّا تا سرشو رمین میزاره سودجویان از فرصت استفاده کرده جهت مشخص شدن قدرتشون فوری لشگر کشی میکنن . به نام این خدابیامرز تموم میکنن. خدا خودش میدونه که پاشایی و بازماندگانش از این حرکتهای ضد انقلابی اصلاً راضی نبودن .

    پاسخ

  15. دزفول

    بهمن 29, 1393 at 1:21 ق.ظ

    می دانی تا ما مثل باران، موشک های 12 و 9 و 6 متری خوردیم ، آقایان فقط تشویقمان کردند به مقاومت. مدام لقب های گوناگون و لوح زرین بستند بیخ ریشمان و آفرین گفتند. فریاد زدند که شما پایتخت مقاومت ایران هستید و ما مدام خانه هایمان ویران شد و قبرستانمان آباد و این وسط آقایان را کک هم نگزید. اما وقتی دو موشک دوربرد با خرج بالا و قدرت انفجاری پایین که در مقابل موشک هایی که ما خوردیم ، ترقه هم نبود، افتاد توی پایتخت، ناگهان دیدیم سر و ته کار را هم آوردند و جنگ تمام شد و ما ماندیم و ویرانه ها و یک عمر عقب ماندگی اقتصادی .

    فقط ای کاش تعداد شهدا را به وسعت هر منطقه هم تقسیم می کردی.
    واقعا شرمنده باش از حرفات.

    پاسخ

  16. ,

    بهمن 28, 1393 at 11:02 ب.ظ

    جناب اقاى همت،
    بى سلام
    بى مقدمه و بى پرده ميگويم
    من يك لر هستم! يك خوزستانى!!!
    اگر تو فرزند سردارقهرمان جنگ ٨ ساله اى،
    من ميراث دار سرداران شيردل ايران زمينم!
    من فرزند دلاوران سرفراز و مرزداران تا ابد جاويد اين خاك مقدس اهورايى ام.
    دهان به ياوه گشوده كه نام ونشانى درست كنى!!!
    يقين فردا جنابتان را درعرصه انتخابات خواهيم ديدا

    پاسخ

  17. بهروز صحرابدری

    بهمن 28, 1393 at 8:15 ب.ظ

    با سلام به تمام هم استانیهای با غیرت وهمه چی تمام خواهشا اعصاب نازنین خودتون را با این جوجه فکلی تازه به دوران رسیده بهم نریزید که اصلا ارزشی نداره این چه میدونه جنگ چیه شهید چیه فقط امتیازشو داره وداره سواستفاده میکنه والسلام

    پاسخ

  18. سید

    بهمن 28, 1393 at 6:13 ب.ظ

    از مردم شریف خوزستان عذر میخواهم.این احمق از بس که خورده اینچنین یاوه سرایی می کند.متاسفم که نام فرزند شهید را یدک میکشد.البته آنقدر خورده اند که فکر نکنم برای روز قیامت ثوابی برای شهیدشان مانده باشد…

    پاسخ

  19. فرزند شهید از خوزستان

    بهمن 28, 1393 at 2:12 ب.ظ

    جناب همت. شما نام شیر مردی همچون پدرتان را یدک میکشید. اگر نام پدرتان نبود شما در حدی نبودین که کسی بخواد جوابتون را بده. شما باید ادامه دهنده راه پدرتان باشید. لطفا قبل از نوشتن مطلبی در مورد آن فکر کنید. چنین سخن گفتن برازنده یک فرزند شهید نیست. مردم خوزستان این سخنان را به حساب نادانی شما میگذارند

    پاسخ

  20. مژگان

    بهمن 28, 1393 at 9:50 ق.ظ

    سلام یکی از دوستان گفته بود این آقا اشتباه کرده که اینجوری اظهار نظر کرده، نه اشتباه نکرده ، بلکه میخواهند بزنند تو دهن هر کی اعتراض داره و یواش یواش خفه مون کنند. من چند سال پیش به جنوب ایران سفر کردم شب تو جاده مونده بودیم ، مردم یکی از روستاهای نزدیک مارا با خودشون بردند و بهمون جا دادند چند تا بشکه آب هم ]وردند .ما هم بی خبر از همه جا و طبق عادت خودمون تمام آبها را حیف و میل کردیم بعد فهمیدیم این مردم شریف چقدر پول برای این آبها پرداخت کرده بودند( شرمندگیش به کنار) همون موقع از خودم بدم آمد .همیشه معتقدم ایرانیها از صدقه سر جنوب و در آمدهای آن تا حالا جلو تمام دنیا تونستند بایستند ، اتوبانها و متروی تهران و امکانات بهداشتی تفریحی آموزشی ….کلان شهرها ( و تهران ) از صدقه سر جنوب است و چه راحت به این مردم کم ادعا( و نه بی ادعا ) توهین میشه. من که به سهم خودم عذر خواهی می کنم .” بچه شیراز”

    پاسخ

  21. علی هیودی.دزفول

    بهمن 28, 1393 at 3:05 ق.ظ

    دوستان وبرادران خوزستانی،امروزیکی ازدوستان جریان پسرشهیدهمت راواسه ام تعریف کردوازقضاکنجکاوشدم ببینم متن کامل افاضات گرانبهاش چیه که چشمم به مطالب وپاسخ های شما افتاد.حقیقتاابتداقصدنداشتم چیزی بنویسم ولی وقتی این همه مطلب ازشمادیدم که درجواب این آقازاده نوشتیدببخشیدببخشیدهم متعجب شدم هم خنده ام گرفت.واقعاارزش داشت درجواب سخنان بی سروته این آقازاده این همه وقت گرانمایه خودراهدردهیدمابختیاری هایه ضرب المثل داریم که میگه فلانی اخاص اسم دراره ره …..منه چشمه.شایدماهم اگرجای اوبودیم فقدان پدرماراپرازکاستی وبه نوعی سرشارازعقده می کردویکی ازراههای تهی شدن ازعقده ها،رفتاروگفتاراینچنینی است ودقیقاشماباتوجهاتتون اورابه هدفش رسوندین.ضرب المثل دیگه میگه سگ که پارس اکونه گیراسه نکنن.منظوراینه که حرفای مفت ارزش پاسخ گویی نداره.مطلب بعدی اینکه آقازاده هم آقازاده های لبنانی ،اون پسرعماد.اون پسرسیدحسن که دقیقاراه پدرورفتندامامتأسفانه آقازاده های ماراه روعوضی رفتندوگرنه هیچ وقت حرفای عوضی نمی زدندواقعاشهیدهمت حیفه که آقازاده مصطفی اسمشوخراب کنه.درآخربایدگفت همه جای ایران سرای من است وسخنان نسنجیده یک نفروبه پای دواستان بااون همه جمعیت نمی ذارن حیفه که اتحادوهمدلی درکشورخدشه دارشه آن هم زمانی که شرق وغرب کشورلبریزشده ازتروریست های وحشی ….پس بخندین وشادباشین وازباهم بودن وایرانی بودن لذت ببرین وبه اینگونه صحبت هامحل نذارین .وطن یعنی لر.کرد.بلوچ.سیستانی.تهرانی .اصفهانی.بختیاری.عرب.بندری .جنوبی.خراسانی شمالی .آذری.ترکمن.یزدی.کرمانی.سمنانی.همدانی .اراکی.قزوینی.شیرازی.وطن یعنی تابلوی زیبایی ازقومیت ها وگویش ها،لهجه هاکه وقتی ترکیب بشن ایران زیباراتشکیل میدهند.وایران بدون حتی تأکیدمیکنم ایران بدون حتی یکی ازاین قومیت هاتابلوی زشت وناقصی میشه که دیدنش جذابیتی نداره.

    پاسخ

  22. کتی

    بهمن 27, 1393 at 8:59 ب.ظ

    اگر دوتا از موشکهایی که تو دزفول زدن رو سر این اصفهانی می زدن اونوقت اینجوری برای ما بلبل زبونی نمی کرد متاسفم برای این فرزند شهید که لیاقت پدری چون همت را ندارد

    پاسخ

  23. mahmoud

    بهمن 27, 1393 at 8:50 ب.ظ

    بسم الله و بالله و من الله و الی الله و خیر الاسماء کلها لله و لا حول و لا قوته الی بالله و توکلت علی الله
    باسلام به همه دوستان
    چرا مردم به خودشون زحمت خوندن تاریخ رو نمیدن .
    کمتر از یک قرن پیش بود که روسیه از طرف شمال و انگلیس از طرف جنوب وارد ایران شدن منظورم همون موقعی هست که روسیه گرجستان، آذربایجان، ترکمنستان و…. رو از ایران و به راحتی جدا کرد ولی اجداد همت هیچ کاری نکردن حالا بیایید ببینیم تو جنوب چه اتفاقی افتاد.
    بوشهری ها توسط رییس علی رهبری شدن و با انگلیس جنگیدن
    قبایل خوزستان و بخصوص قببله کعب با قبایل بصره متحد شدن و شجاعانه با تفنگ تنبل به جنگ انگلیسی رفتن که با برنو میجنگیدن.
    آمار تلفات خوزستانی ها زیاد بود ولی مردان شجاع قبایل خوزستان با اسب به صفوف دشمن می زدن وجنگ تن به تن نهایتا با پیروزی قبایل و خروج خفت بار انگلیس پایان یافت در این جنگ که هنوز آثار مقبره های آن مردان دلاور در کنار رود کارون بر جای مانده حتی 1 سانتیمتر مربع به انگلیس تقدیم نشد برخلاف شمال ایران.
    حالا بیایید برای شادی روح آن دلاورمردان فاتحه ای بخونیم و به قول خداوند که میگه الهاکم التکاثر حتی زرتم المقابر اینقدر به شهدامون تفاخر نکنیم و تعداد شهدای شهرمون رو نشماریم.

    پاسخ

  24. زیبا

    بهمن 27, 1393 at 7:51 ب.ظ

    آقای همت به همت عقل و شعور ناقصت فهمیدم که بویی از مرام پدر نبردی و یک دهاتی تهران نشین شدی که در مسند شهادت ابوی عزیزت قضاوت احمقانه میکنی و جولان میدی. اگر این بلا بلای خداوندی و طبیعی بود جای گلایه نبود . ولی مشکل پیش آمده قابل حل میباشد که ظاهرا در چهارچوب درایت ناقصت شما نمیگنجد. به امید اینکه امثال شما پشت افتخار کسی دیگه فخر فروشی نکند تو را با شعوره خاک گرفته ات میسپارم . گیرم پدر تو بود فاضل – از بهر فضل پدر تو را چه حاصل

    پاسخ

  25. جمعی از کارکنان فولاد خوزستان

    بهمن 27, 1393 at 6:17 ب.ظ

    با سلام و عرض خسته نباشید به تمامی مردم عزیز ایران مخصوصا استان عزیز و غیوروشهید پرور خوزستان
    پسر ناخلف شهید بزرگوار همت باسلام
    پدران و برادران و مادران و خواهرانی که جانشان را در راه این ممکلت دادند جور دیگری فکر میکردند و راه دیگری داشتند به خدا حیف است دلاوری و رشادت پدر بزرگوارتان را با حرفای بیهوده و بی اساس زیر سئوال ببری
    شمایی که خودت اهل اصفهانی و حتما میدانی زاینده رود مدتی بود خشک شده بود حتما میدانی اب کارون شاهرگ خوزستان که پاره پاره شدانتقال پیدا کرده به شهر شما که اردک و غاز در اب زاینده رود بندازید و لذت ببرید و اینجا خوزستان از تشنگی بمیرد و اینجا خوزستان خاک بر شود و بمیرد و هیچ اعتراضی هم نکند اگر هم متعرض بشود شما با بی شرمی زیاد بگویید شهدای ما از شما بیشتر است و با بیشرمی بگویید کشور عراق هم خاک دارد اما انها اعتراضی نمیکنند به خدا قسم اگه روبروی من بودی چنان سیلی بر صورتت میزدم که به خودت می امدی تا متوجه بشوی پسر چه پدر فداکاری هستی برو پسر جان خوزستان به نظرات شرم بر انگیز شما نیازی ندارد خوزستانی که ثروتش فدای کشور میشود همه میدادن فقط افراد کور و کر و مستی مثل شما نمیداند زیرا اگر میدانستی چنین حرف نمیزدی تمام شهدای خوزستان در اون دنیا عذر شما را حتما از پدرتان میخواهند امیدوارم جواب قانع کننده ای داشته باشی خیلی حرفها دارم برایت پسر نا خلف اما حیف که نمیشه اینجا تمامی ان را برایت بنویسم در پایان درود خداوند بر تمامی خوزستانی های عزیز که با وجود تمامی مشکلات و مسائل و حرفای بی رحمانه و بی تدیبرانیه شما و امسال شما صبر پیشه کردند و خواهند کرد وسلام علیکم َ

    پاسخ

  26. صالح

    بهمن 27, 1393 at 5:24 ب.ظ

    سلام ، نمیدونم پاک کردن یا نه ! اصلا پاک کرده باشن ، ولی عذر خواهی کردن؟ بنظرم ما بهتره بفکر خودمون باشیم تا حضرات !!

    پاسخ

  27. ایرانی

    بهمن 27, 1393 at 4:25 ب.ظ

    امام خمینی ( ره ) فرمود : خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد.
    بهترین جمله ایی بود که میشد در جواب صحبتهای بی پایه و اساس مصطفی همت بکار برد.
    در ضمن درسته که از نظر تعداد شهدای تهران یا اصفهان بیشتره اما به نسبت درصد جمعیت خوزستان بیشترین شهید را در جنگ با عراق داشته…
    سرداران شهید و بزرگی چون محمد جهان آرا_ علی هاشمی_ اسماعیل دقایقی …

    پاسخ

  28. محمدجواد مرادی

    بهمن 27, 1393 at 2:53 ب.ظ

    باسلام خدمت تمام هموطنان شیردل وصبورم بالاخص مردم بزرگوار وبزرگمنش خوزستان،بنده تک تک پیامهایتان راباسعه صدر خواندم. دراینکه آقازاده شهید همت خطایی مرتکب شده هیچ بحثی نیست،مطمئنا الان نادم وپشیمان هستند وشاید اصلا………….اما باجواب دادن وبحث وجدل نه تنها مشکلی حل نمیشود بلکه شاید مشکلی به مشکلاتمان بیفزاید،که به یقیین همینطور هم خواهد شد وآب به آسیاب دشمن خواهیم ریخت.تنها راه درخواست، از مسولین استانی وکشوری، تلاش سریع وقاطع برای حل این معضل ریزگردهاست.کشوری که آسمانها را میشکافد حتما ازعهده ریزگردها هم برخواهد آمد.دست تک تکتان را میبوسم.مخصوصا خوزستانیها عزیز.
    یک هموطن از شهر مقدس قم

    پاسخ

  29. مرتضی

    بهمن 27, 1393 at 2:25 ب.ظ

    دوستان این آقا فقط نظر خودشو گفت و شاید هم می خواست اسمشو روی زبونا بندازه و بس نیاز نبود که اینه همه جواب داده بشه یعنی دقیقا همون چیزی که اون می خواست شد . کمی آستانه تحمل خودمنو بالا ببیریم .

    پاسخ

  30. خاک خور

    بهمن 27, 1393 at 1:06 ب.ظ

    کاش
    ای کاش
    اییییییییییییییییییی کاش خوزستان از ایران جدا میشد اونوق قدر خوزستانو میفهمن

    پاسخ

  31. صادق

    بهمن 27, 1393 at 9:55 ق.ظ

    مصطفی تهرانی
    شما که طرفدار خائنهایی همچون موسوی و کروبی هستی
    حساب تو از پدر شهیدت جداست دقیقا 180 درجه
    اگر او الگوی این اب و خاک بود تو الگوی خائنین به وطن هستی

    پاسخ

  32. بسیجی

    بهمن 27, 1393 at 9:40 ق.ظ

    از یک بچه که جنگ را حس نکرده وفقط در فیلمهای تلویزیون چیزهایی از جنگ دیده باید هم به مردم خوزستان توهین کنه
    ای کاش رتبه بندی مصطفی …فقط از روی غیرت شهیدان بود که باغیرت ترین شهدا متعلق به خوزستان میباشد.هکانطور که امام راحل ما گفت : رهبر ما آن طفل ده ساله ای است که خود را زیر تانک عراقی می اندازد.
    مصطفی… آیا در تهرانت یا اصفهانت کودک ده ساله داری که خودش رازیر تانک انداخته باشد.
    برو درباره افکارت دوباره تجدید نظرکن
    هرچند آب از جوی رفته دوباره به جوی بازنخواهد گشت

    پاسخ

  33. علی

    بهمن 27, 1393 at 8:44 ق.ظ

    بچه جان
    همه جای ایران سرای من است
    اگر خوزستان امروز با مشکل برخورد کرده است جا به جای تن ما در هر نقطه از کشور باید بلرزد.
    نباید در برابر این معضل آرام ماند به جای کری خواندن باید فکر چاره کرد
    با این طرز صحبت کردن باید گفت متاسفانه بویی از نام پدرت نبردی

    من از استان هرمزگان هستم و خوزستان روی چشم من جا دارد

    پاسخ

  34. دوست وبرادر شهید کربلای چهار4

    بهمن 27, 1393 at 1:48 ق.ظ

    باسلام ودرود به تمامی شهدای هشت سال دفاع مقدس.
    من دوست وبرادر شهیدی هستم که فقط برای تفاوت سنی یک سال من مجوبر شدم که پشت جبه در بیمارستان سینای اهواز خدمت کنم.شاید لیاقت شهیدشدن نداشتم.الان هم مشکل قلبی دارم واین هوا برای من حکم تیر خلاصی در روز دوشنبه تمام اهل خانواده در منزل از ماسک استفاده کردن .ولی من بشدت مشکل پیدا کردم.حالا شما پسر شهید بزرگ واقعا بوی از معرفت و مردانگی ان بزرگ را نداری ونخواهی داشت.بهتر است که دیگر خودت را با همت معرفی نکنی چون آن شهید در آن دنیا خجل زده میشود….

    پاسخ

  35. محمود انصاری مقدم

    بهمن 26, 1393 at 9:02 ب.ظ

    جوابیه به پسر شهید همت .

    تقدیم به مردان خاک و خون:

    هنر مرد خدا هست شهادت بچه جان
    پدرت برد هنر را به تمامت بچه جان
    پدرت زنده بکرد نام پدر را به هنر
    تو چه کردی بچه جان ؛ اوف به گزافت بچه جان
    تو ندانی که چه شد شهر من و خاته ی من
    قصه ی “گفتن راضی به رضایت ” بچه جان
    تو ندانی تو ندانی … چه بگویم که چه شد؟!
    هر چه گویم نکند باز کفایت بچه جان
    عذر خواهی بکن از خطه ی خون پرور من
    تا که خاکم بکند عفو گناهت بچه جان.
    شاعر : محمود انصاری مقدم

    پاسخ

  36. marjan

    بهمن 26, 1393 at 8:50 ب.ظ

    باسلام آقای عمت جمعیت شهداباتوجه به جمعیت هرشهرمحاسبه میشه تهران واصفهان جزوکلان شهرهاهستن درگذشته نیزبوده اندپس طبیعی است که آمارشهداشون بیشترازخوزستان باشه
    سخنی راازروی تعصب بیان کردید که هیچ پایه ومبنایی نداره آرامش یک خانه یک روستایک شهر یک استان ویک کشورربطی به آمارشهدایش نداردوقتی بلامیباردهم خانواده شهدارامی آزاردهم غیرشهداهم کافررامی آزاردهم مسلمان را
    اگراینگونه که شمامیگوییدبودپس الان خانواده های خوزستانی که تعداد شهدابشان نسبت به خانواده های دیگربیشتراست ازاین گردوخاک متحمل عذاب کمتری میشونددرحالیکه باتوجه به شواهدداینگونه نیس همه به طوریکسان دارندزجرمیکشن
    اگراینگونه باشدپس اگرریزگردهابه تهران رسیدتمام کشوربایدبرای تهران کفن بپوشندتاتهران ازاین وضع خارج شودچرا؟چون آمارشهدایش بیشتراست
    آقای عزیز چیزی رابیان نموده ایدکه ارزش گفتن نداشت ومطمئنم که خودتان هم الان شرمنده هستیدکه این چه نطقی بود
    شمااصفهانی هستیدبچه شهرضاحالاچراتعصب تهران راکشیده ایدوالاتهرانیهابه این نطق شماراضی نیستن
    اگه بحث تعصبه شمافقط تعصب شهرضاروبکشیدتهران برای شمازیادیه
    درآخربایدبگم فرزندآتش خاکستراست
    پدربزرگوارتان وقتی به میدان جنگ رفت قصدش کمکبه هموطنانشدمظلومش بودنه بالابردن آمارشهدای شهرضای اصفهان

    پاسخ

  37. خوزستان قهرمان

    بهمن 26, 1393 at 8:02 ب.ظ

    جوجه اگرخوزستانی نبود مفت خورایی مثل تو وامثال تو باید گدایی میکردید.درضمن کسانی مثل تورو که بی موقع صدامیکنند رو باید درگردوخاک حبس کنندکه دیگه*

    پاسخ

  38. فرزاد

    بهمن 26, 1393 at 7:47 ب.ظ

    سلام. حجالت آوره از پسر رزمنده ای شجاع همچین پسر بی تربیتی که بدون فکرسخن میگوید!!!!!

    پاسخ

    • الفاطمه

      اسفند 4, 1393 at 1:28 ب.ظ

      تقصیر نه نه اش است!!! معلوم نیست چطور تربیتش کرده…روی سفره رنگین از پول نفت خوزستان بزرگ شده از شکم پری حرف مفت زده.

      پاسخ

      • فائزه

        فروردین 15, 1394 at 10:51 ق.ظ

        ادم بی ادب و بی تربیتی که حرف از تربیت میزنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        پاسخ

  39. سید

    بهمن 26, 1393 at 6:47 ب.ظ

    مصی جان،نوش جونت اگرسالها خوردی به برکت خوزستانه چون اگرعراق برای تصرف خوزستان نمی آمدبزرگانی چون حاج همت شهیدنمیشدند تاامثال جنابعالی شکم پرکنندوکرکری بخونند.

    پاسخ

  40. مینا

    بهمن 26, 1393 at 6:42 ب.ظ

    الهی به روزمون دچارشی تا به مظلومیتمون پی ببری

    پاسخ

  41. سارا

    بهمن 26, 1393 at 6:38 ب.ظ

    همت کوچولو با این ریش کذایی میتوانستی راه دیگری برای معروف شدن انتخاب کنی نه شکستن دل مردمی نجیب ودردمند

    پاسخ

  42. محمود

    بهمن 26, 1393 at 5:43 ب.ظ

    پسرجان
    فقط یک کلام
    هنوز خیلی کوچیکی که راجع به خوزستان و خوزستانی نظری بدی.

    پاسخ

  43. تارا

    بهمن 26, 1393 at 5:30 ب.ظ

    خوشا اقلیم خوزستان و خورشید خطر خندش
    آقای پایتخت نشین کاش شما که آمار و ارقام را خوب می دونی می نوشتی که چند در صد اقتصاد ایران را استان مظلوم پرور خوزستان تامین می کند هنگامی که برای شما ابر بارور می کنند تا هوا دلپذیر شود تمام زندگی ما خاک است حتی نفس کشیدن برایمان مشکل است.کاش می نوشتی چند درصد از ویرانی های زمان جنگ خوزستان هنوز آباد نشده. کاش می نوشتی که خوزستان چند درصد از جنگ خسارت دیده .مردم خوزستان زمان جنگ در برابرتوپ و تانک و خمپاره و موشک دشمن مقاومت کردند و دلاورانه جنگیدند و مقاومت کردند اگر مردم خوزستان شلوغش کردن فقط سه روز توی این گرد خاک بیا خوزستان انصاف نیست اینطور قضاوت می کنید.

    پاسخ

  44. رحیم چهارلنگ

    بهمن 26, 1393 at 5:19 ب.ظ

    کوچولو بزرگ شدی البته فقط قدت نه عقلت

    پاسخ

  45. رحیم چهارلنگ

    بهمن 26, 1393 at 5:16 ب.ظ

    جوانی ازروی نادانی وشکم پری از پول بنیاد شهیدی که بودجه اش از فروش نفت خوزستان بدست می آید حرف مفتی زده شما چرا بدل می گیرد

    پاسخ

  46. فیروزه

    بهمن 26, 1393 at 3:28 ب.ظ

    بعضی وقت ها آدم واقعا میمونه که به چه زبان، فهم و منطقی با طرفش حرف بزنه که تو حیطه‌ی درک و شعور و فهم طرف بگنجه!!. متن پیام ایشون نه تنها تاسف بار که تامل برانگیزه. که چرا باید یه نفر که به خاطر موقعیت اجتماعی مورد توجه و دارای امتیازات زیادیه در چنین سطح پایینی از آگاهی باشه. یه نفر باید به این آقا بگه گیریم اهواز کم شهید داد!! گیریم اصلا شهید نداد!، باید خاک بره تو حلق مردمش؟ باید هزار و یک جور مرض و بیماری بگیرنو بمیرن؟؟. این مردم تنها خواهان حقشونن. حقی که هر انسان زنده ایی داره. خواهان 1درصد از اون 70 درصد سرمایه‌ایی ان که چاه‌های نفتشون استخراج میشه تا امثال تو، توی رفاه روزافزون باشن. کاش یکی به این آقا میگفت چه بمباران ها و آوارها و خانواده هایی بوده که یکجا مردند و اسمی‌ام ازشون تو آمار شهدا نیست. کاش یه نفر به این آقا میگفت که ایجا چقدر زیادن خونواده‌هایی که پسر جوون و نوجونوش بی نام رفتن جبهه و اونوقت به اسم شهید گمنام برای قبرستان های تهران چند تکه اسخوان بردند!! تا مبادا آمار شهیدان پایتخت طراز اول نباشه.

    پاسخ

  47. فیروزه

    بهمن 26, 1393 at 3:24 ب.ظ

    عضی وقت ها آدم واقعا میمونه که به چه زبان، فهم و منطقی با طرفش حرف بزنه که تو حیطه‌ی درک و شعور و فهم طرف بگنجه!!. متن پیام ایشون نه تنها تاسف بار که تامل برانگیزه. که چرا باید یه نفر که به خاطر موقعیت اجتماعی مورد توجه و دارای امتیازات زیادیه در چنین سطح پایینی از آگاهی باشه. یه نفر باید به این آقا بگه گیریم اهواز کم شهید داد!! گیریم اصلا شهید نداد!، باید خاک بره تو حلق مردمش؟ باید هزار و یک جور مرض و بیماری بگیرنو بمیرن؟؟. این مردم تنها خواهان حقشونن. حقی که هر انسان زنده ایی داره. خواهان 1درصد از اون 70 درصد سرمایه‌ایی ان که چاه‌های نفتشون استخراج میشه تا امثال تو، توی رفاه روزافزون باشن. کاش یکی به این آقا میگفت چه بمباران ها و آوارها و خانواده هایی بوده که یکجا مردند و اسمی‌ام ازشون تو آمار شهدا نیست. کاش یه نفر به این آقا میگفت چقدر زیادن خانواده‌هایی که پسر نوجوان و جوانشون بی نام رفتن جبهه و به اسم شهید گمنام برای قبرستان تهران چند تکه اسخوان بردند !! تا مبادا آمار شهیدان پایتخت طراز اول نباشه!!!

    پاسخ

  48. نازنین

    بهمن 26, 1393 at 2:04 ب.ظ

    با سلام
    بی مقدمه بگویم:
    مشکل ما خوزستانی ها حیاست
    حیا کردیم نفت را بردند
    حیا کردیم آب را بردند
    حیا کردیم خاک را به خوردمان دادند
    آمار بیماریهای سرطانی و بیماران کلیوی
    خود واضح و مبرهن است
    خوزستان قطب نفت و گاز و پتروشیمی است
    خوزستان قطب کشاورزی است
    خوزستان قطب صادرات ایران است
    خوزستان …
    متاسفانه حیا کردیم که به این دریوزگی دچار شدیم.
    ما خوزیها چه جنگ باشد چه گرد غبار چه بیکار باشیم و چه بیماریم
    همیشه در صف اول ایستاده و گوش به فرمان آقایمان هستیم.
    و 22 بهمن اخیر خود گواه این ادعاست
    با تشکر

    پاسخ

  49. محمود عسکری

    بهمن 26, 1393 at 1:37 ب.ظ

    اوایل جنگ که آبادان محاصره شد مردم از پل استگاه 7 به طرف جاده پیاده راه افتادند قرارگاه ارتش 30 کیلومتری آبادان بود پدر من هم بین آنها بود که الآن در قید حیاط نیست ولی آن موقع برایمان تعریف کرد که مردم از زن و مرد و بچه و پیر و جوان در بین راه و در بیابان های اطراف جاده افتاده بودند و از تشنگی جان به جان آفرین تقدم کرده بودن خداوند با شهدای کربلا محشورشان کند پدرم از اولین افرادی بود که خود را به قرار گاه ارتش رساند و به آنها اطلاع داد که آمبولانس فرستاده و آنهاییکه زنده مانده بودن را جمع آوری کرد همین تعداد شهدا برابری می کند با ( کل شهدای تهران جنابعالی ) که آن موقع در تهران گرم و نرم مشغول بازی با اسباب بازیهایت بودی

    پاسخ

  50. ali

    بهمن 26, 1393 at 1:10 ب.ظ

    یه لحظه تصور کنید این گرد و خاک جنوب تو یکی از ایالت های امریکا اتفاق افتاده بود، حالا اخبار ایران:

    طوفان و گرد وخاک فلان ایالت امریکا رو فلج کرده، مردم در خانه‌هایشان حبس شدند و هیچ گونه کمکی دریافت نمی‌کنند و از شدت گرسنگی به خوردن همدیگر روی آورده‌اند!

    علمای اسلام: این بلا و مصیبت، عذاب الهی است که به دلیل بی‌حجابی زنان امریکایی بر آنها نازل شده است.

    پاسخ

  51. فرتوت

    بهمن 26, 1393 at 12:36 ب.ظ

    اگه مردی مثل همون شهدا که میدونستن خوزستان چیه وحالا تو از بالای اونا به شهرت مینازی بیا ببین مردم تو خوزستان چی میکشن .وقتی بیش از 180موشک زد تو شهر دزفول مطمیینن تو هنوز بدنیا نیامده بودی پس در مورد شهدا اظهار نظر نکن اونا برا دین وخاکشون جنگیدن چه ربطی به تو داره که از بالایی اونا شاخ وشونه بکشی اگه به منم منم باشه بیا خوزستان تو هوای ازاد که ما با خاک شش تنفس میکنیم بشین حرف بزن ببینم میتونی بازم اینطور حرف بزنی

    پاسخ

  52. محسن

    بهمن 26, 1393 at 12:28 ب.ظ

    اقای اقازاده پدرت شهید همت اینقدر همت داشت بیاد واوارگی مردم تو جنگ ببینه تو هم اگر همت داری بیا خاک خوزستان با 70درصد بیشتر از حد مجاز و گرمای خوزستان بالای 60درجه را هم برای چنر روز تحمل کن ببینم بازم نای اینجور حرفزدن برات میمونه

    پاسخ

  53. فرزندجانبازخوزستانی

    بهمن 26, 1393 at 11:50 ق.ظ

    پسر شهید همت:نمی دانم از کجای زندگی ام بگویم آمار کدوم یک ازدلتنگی هایم را بگویم کوچیک که بودم پدرمهربان و شوخم بخاطر حضور در جبهه ما را از خانه ی شیک و مجلل از اهواز به یک روستابرد تا در کنار اقوام و مواظبت پیران و بزرگان فامیل زنده بمانیم ولی خودش نماند رفت و ما سالها او را ندیدیم پدرمهربانم زمانی برگشت که دیگر مهربان نبود، دیگر شوخی نمی کرد، زیادی سرفه میکرد، دیگر حوصله صدای خنده بچه هایش را نداشت. سالها گذشت جنگ تمام شد ولی در خانه ی ما جنگ تازه شروع شده بود ما دیگر از پدرمان می ترسیدیم و می ترسیم در خانه ی ما کسی نباید بخندد، صدای تلویزیون نباید بیاید، هر وعده غذایی باید آماده این باشیم که این سری غذا را با چه طعم جدیدی تجربه می کنیم. در خانه ی ما قورمه سبزی با چای خشک جا می افتد. قیمه با شکر فراوان پخته میشود، پسرشهید شاید باورت نشود ولی ما سالهاست که طعم غذاهایمان با دیگران متفاوت است . راستی نگفتم ما دیگر آن خانه مجلل را نداریم و بقول فامیل پولدارمان در منطقه فقیرنشین ساکن هستیم . کوچک که بودم از مادرم پرسیدم بابا چرا اینطور شده چرا من را با موهایم بلند می کند ولی نمی بوسدمادرم گفت پدرت موج انفجار شده است. او مدتی در آسایشگاه روانی بستری بود ولی ما دوست نداشتیم که پدرمان از ما دور باشد و او را به خانه آوردیم. دوستانم همیشه به من می گفتند بابای تو دیوانه است، من ناراحت میشدم ولی سکوت می کردم چون پدرم وجودش، حضورش برای من دنیایی می ارزد من حال بزرگ شدم اما هنوز پدرم نامهربان است چند صباهیست که مادرم نیز بخاطر فشار زیاد روحی او نیز نامهربان شده است پسرشهید من می توانم کتک های پدرم را همچنان تحمل کنم ولی سرفه های زیادش را نمی توانم کاری کنم حال از شما می پرسم من برای نفس کشیدن پدرم باید چه کنم…

    پاسخ

    • pari

      بهمن 26, 1393 at 3:25 ب.ظ

      Besiyaaaaar ziba

      پاسخ

    • رضا هموطن تو

      بهمن 26, 1393 at 9:53 ب.ظ

      هموطن عزیزم ! آتش به جانم زدی با دردنامه ات .
      تو یک بزرگ زاده ، یک نجیب زاده ای… چشم و چراغ مایی … همینطور پدر عزیزت که آرامش خود و خانواده اش را فدای اعتقاد و هدفش کرد و تو را با کوهی از درد تنها گذاشت… دردی که خیلی ها حتی قدرت درک بخشی از آن را هم ندارند … اگر یک آقازاده (که جزء همین دسته است ) حرف دلت را نمی فهمد این شعر را به یاد بیار که
      :: سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست… قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود ::
      کسی که وقتی انگشت به آسمان می گیری تا ماه را نشانش دهی ، نوک انگشت تورا نگاه میکند لایق عنایت و توجه چون تویی نیست .
      و کلام آخر … دوستت دارم هموطن عزیزم

      پاسخ

    • رضا هموطن تو

      بهمن 26, 1393 at 9:54 ب.ظ

      هموطن عزیزم ! آتش به جانم زدی با دردنامه ات .
      تو یک بزرگ زاده ، یک نجیب زاده ای… چشم و چراغ مایی … همینطور پدر عزیزت که آرامش خود و خانواده اش را فدای اعتقاد و هدفش کرد و تو را با کوهی از درد تنها گذاشت… دردی که خیلی ها حتی قدرت درک بخشی از آن را هم ندارند … اگر یک آقازاده (که جزء همین دسته است ) حرف دلت را نمی فهمد این شعر را به یاد بیار که
      :: سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست… قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود ::
      کسی که وقتی انگشت به آسمان می گیری تا ماه را نشانش دهی ، نوک انگشت تورا نگاه میکند لایق عنایت و توجه چون تویی نیست .
      و کلام آخر … دوستت دارم هموطن عزیزم

      پاسخ

    • فروغ

      بهمن 27, 1393 at 12:15 ق.ظ

      مرحبا

      پاسخ

  54. حسین

    بهمن 26, 1393 at 10:30 ق.ظ

    پاسخی به سخنان مصطفی همت

    سلام پسر

    شنیده ام که بزرگ شده ای !؟

    شنیده ام که چشمانت را بسته ای و افاضات فرموده ای !؟

    خدا رحمت کند پدرت را که اگر بود اینگونه سخن نمی راند.

    شنیده ام که آمار داده ای از کسانی که بی نام نشان رفتند

    تا در آمارها نامی از آنها نباشد.

    آمار کسانی که خوزستان و اصفهان و تهران را یکی می دیدند.

    اینکه در این آمار از لحاظ میزان جمعیت آن استانها نسبت به خوزستان

    و بهره گیری از آمار شهدایشان به خطا رفته ای جای خود دارد ولی

    ایکاش در کنارش , آمار ویرانی های خوزستان نسبت به استانهای

    دیگر را هم ذکر میکردی , هر چند کسی که چشمانش بسته باشد

    نخواهد دید . آمار بی خانمانها و آواره هایی که بعد 26 سال از پایان

    جنگ هنوز روی آرامش به خود ندیده اند .

    پسر جان تو از کمبود آب چه میدانی , تو از نبودن آب شرب چه میدانی ,

    تو از گرمای بالای شصت درجه توام با گرد و غبار چه میدانی , از فقر و

    بیکاری چه میفهمی , از نفوذ خاک تا پستوی خانه چه دیده ای , از

    سرفه های پی در پی سالمندان و کودکان چه میدانی , از ازدحام

    بیماران در بخش های ریه ی بیمارستانهای خوزستان چه میدانی , از

    بیماریهای صعب العلاج توسط خاک های شیمیایی چه فهمیده ای , از

    کمبود ابتدایی ترین امکانات امدادی در هنگام هجوم گرد و غبار چه

    میدانی ؟؟؟

    اگر پدرت بود به امداد مردم خوزستان می آمد , نه اینکه مانند تو زیر

    کرسی در هوای پاک در حال خمیازه کشیدن چشمانش را ببندد و

    آنگونه که تو نوشتی بنویسد.

    پسر جان بهتر است به درست برسی !

    مردمی را که به زور نفس می کشند به حال خود بگذار .

    به اموراتت برس .

    به تفریحاتت برس .

    علیرضا برات وند . اهواز

    پاسخ

  55. رامهرمزی

    بهمن 26, 1393 at 9:45 ق.ظ

    گیرم پدرتوبود فاضل از فضل پدرتوراچه حاصل کسی نظرتورونخواست که خودتو اناختی وسط

    پاسخ

  56. علي

    بهمن 26, 1393 at 7:48 ق.ظ

    سلام دوستان عزيز خوزستاني واقعن جاي تاسف دارد که شخصي مانند فرزندپ همت چنين اظهار نظري بکند من هم به عنوان يک جنوبي از ديار سرزمين دليران تنگستان از شهر بوشهر اظهار مي نمايم واقعن جنوب و جنوبي با اين همه ثروت نفت و گاز و نخيلاتي وشيلات و گمرک مورد ظلم و بي توجهي قرار گرفته است

    پاسخ

  57. خرمشهری

    بهمن 26, 1393 at 6:46 ق.ظ

    زمانی که ما تو خوزستان و مخصوصا ابادان و خرمشهر و اهواز زندگی داشتیم تو و امثال تو و کپر زندگی میکرد ید برو بچه برا صدام دعا کن کاری کرد ما از دور خارج بشیم تا شما بچشم بیایید.هر شروعی پایانی دارد.انشالله.

    پاسخ

    • پارمیس فرزند شهید هشت سال

      بهمن 27, 1393 at 12:13 ق.ظ

      دوست خرمشهری پای شهدا را وسط نکشید،چرا اسم اون جلاد صدام رو می یارید.لطفا با این حرفتون به خانواده شهدا توهین نکنید.پسر شهید همت گزافه گویی کرد ولی پای شهدا رو وسط نکشید.منم خوزستانی ام ،پسر شهید همت به همه. ی خوزستانی یا توهین کرد.حتی آمار شهدای خوزستان رو زیر سوال برد.دوست خرمشهری می دونم توی فامیل شما خانواده شهیدم هست.پس. در واقع به فامیل خودتونم توهین کردید.ما بحث مون گردوغباره،باید اتحاد داشته باشیم نه دل همدیگه رو بشکنیم.درود بر تمامی شهدای هشت سال جنگ.همه ی ایران سرای من است.

      پاسخ

      • پارمیس فرزند شهید هشت سال

        اسفند 4, 1393 at 2:30 ق.ظ

        دقیقا ولی یه عده از آب گل آلود دارن ماهی می گیرن.واقعا متآسفم.از ماست که بر ماست

        پاسخ

  58. پارمیس فرزند شهید هشت سال

    بهمن 26, 1393 at 2:33 ق.ظ

    پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد.معلومه زیادی بهت پروبال دادن راحت توهین می کنی.می ترسی واسه آبادسازی خوزستان بودجه کم بیاد نتونی سفرای خارج از کشور بری.نگران نباش خوزستان اونقدر ثروت داره که جیبای آدمای مث شما رو پر کنه.خوزستان دین خودشو به انقلاب ادا کرد دیگه نیازی نیست شهدای این خطه خون و ایثار رو بشماریم.شیرای نفت و گاز رو ببندیم از سرما. یخ می زنی.اونوقته میگی:هوا بس ناجوانمردانه سرد است.!؟

    پاسخ

  59. محمدشولی

    بهمن 26, 1393 at 1:01 ق.ظ

    روح شهیدهمت شادکه برای وطنش بزرگترین داراییش که جانش بودرادادتاامروزپسرش بماندوازنام اواستفاده کندوفخربفروشدوبه مردم خوزستان که همه چیزشان را.زندگی جان مال وازهمه مهم ترناموسشان رادرراه انقلاب ومملکت فداکردن پسراعیانی که ازنام پدرت درنازونعمت به سرمیبری ایادرجنگ بوده ای درخوزستان که هشت سال خواب خوض نکرده باشی ازترس موشکهای صدام دردزفول دنبال سوراخ موش بگردی درخرمشهروابادان خانه زندگی سرمایه ات راازدست داده باشی وعراقیهازمانیکه به خرمشهرواردشدن چقدرسخت است وفجیح که ناموست رابه اسارت ببرندوبه ناموست تجاوزکننددرخرمشهربرای بدن عریان دختری ایرانی که عراقی هاانورشط به چوب بسته بودندسه بسیجی به شهادت رسیدن که جنازه دخترایرانی راپایین بکشندکدام استان ایران این همه شهیدواسیرزن ودختردادنددرجنگ مردان که وظیفه جنگ ودفاع ازمملکت رادارند متاسفم برای شماوافرادی امثال شماکه نشسته بیرون گودوازنام واوازه دیگران سودبرده وتوهین برایتان سهل است عین اخرجنگ که دوموشک درتهران خوردوقطنامه امضا شدوجنگ تمام شدکه مبادا خاطرتهرانی هاازرده گرددحالا اگرگردوخاک درتهران هم میامدبرخوردچنین بود

    پاسخ

  60. الی

    بهمن 26, 1393 at 12:48 ق.ظ

    من نمیدونم این مسئله چ ربطی ب آمار شهدا داره!!!!بعدشم شهدا جنگیدند نه فقط برای خوزستان برای نقطه نقطه ایران،،آقای مصطفی همت توبه نفع کی حرف میزنی آیا نوشته های تو بوی نفاق نمیدهند؟؟؟مگه نه اینکه انقلاب شده تا مردم آزادانه اعتراض کنند وحرف دلشون بزنند،،آیا مردم خوزستان باید تو خاک خفه شوند وبرای آسایش امثال توبی معرفت سکوت کنند؟؟؟

    پاسخ

  61. مریم

    بهمن 26, 1393 at 12:35 ق.ظ

    مردم مهربان خوزستان خودتون درگیر حرف این آقازاده ی پایتخت نشین نکنید…خیلیاشون این افکار پوچ رو دارن…اما کاش خانواده هاشون یادشون میدادن اگه غیرت مردم خوزستانی اعم از لر و بختیاری و عرب و مردمان دیگر شهرهای مرزی نبود خوزستان که هیچ، تهران اونا هم الان دست بیگانه ها بود…
    آقازاده پایتخت نشین،روزهای اول جنگ اونچه رو که خرمشهر و آبادان به چشم دید تهران تو ندید…آبادان آباد بود و خرمشهر خرم؛ خون مردمانش آن را خونین شهر کرد…اگر پدر مرد و جوانمرد تو میدانست روزی تو جز افراد ننگین و مورد نفرت خوزستانی ها میشدی، هرگز پا به صحنه ی جبهه ی خوزستان نمی گذاشت و تو را ادب و تربیت میکرد که ایران سرای منست…
    چو عضوی بدرد آورد روزگار… مابقیش کشکه… این روزا فقط طلای این زرستان ما رو میخوان و درد و همدردی بی معنا شده!!
    روح پدرت بزرگوارت شاد …

    پاسخ

    • Hosseyn Sabbagh

      بهمن 26, 1393 at 5:20 ق.ظ

      خانم مریم با عرض سلام و درود خدمت شما و آرزوی سلامتی و تندرستی برای خود و خانواده گرامی، میخواستم بگویم که به عنوان یک خوزستانی خواندن نظر شما مرحمی است برای زخمی که به دل تمام خورستانی ها وارد آمد توسط یک، بگذار نگوییم آقازاده زیرا آرمان شهدا و هدف والای آن بزرگواران آقایی نبود ولی هرچه فکر میکنم نمیتوانم صفتی شایسته ی مصطفی همت بر زبان بیاورم زیرا خود را فردی به اندازه ی او به دوراز فهم و شعور نمیتوانم تصور نمایم.
      در پایان تبریک میگویم به پدر و مادر بزرگوارتان برای تربیت اینچنین فرزندی، ایکاش ابراهیم همت زنده بود و مصطفی را مریم گونه تربیت میساخت.

      پاسخ

    • عرفان

      بهمن 26, 1393 at 10:10 ق.ظ

      با سلام
      سرزمين من ايران
      قبل از هر قضاوتي بايد ديد چرا اين نوشته را به فرزند شهيد همت نسبت داده اند .اگر واقعاً اين نوشته فرزند آن شهيد بزرگوار باشد بايد بيشتر مواظب باشد تا مورد سود جويي فرصت طلبان قرار نگيرد آنان هدفي جزء گل آلود كردن آب ندارند

      پاسخ

  62. رسول

    بهمن 25, 1393 at 11:41 ب.ظ

    البته ایلام وکرمانشاه و لرستان هم درگیر این گردوغبار شدید هستند ولی دارن زندگیشون رو میکنن بهش هم اهمیت نمیدن

    پاسخ

  63. قدرت الله حسینی برافتابی

    بهمن 25, 1393 at 11:15 ب.ظ

    اقای همت خوزستان هنوز گردو خاک جنگ را نفس می کشد
    خوب نیست شهدا را دست مایه
    مدیرانی کنیم که لیاقت این سرزمین را ندارند

    پاسخ

  64. اسی

    بهمن 25, 1393 at 10:07 ب.ظ

    آقای همت پدرت مرد بود شهید شد توی این نه بحثی هست نه شکی.توام مرد باش هفته ای که خاک بر سر میشیم بیا با ما زندگی کن بعد قضاوت کن

    پاسخ

  65. ابودان

    بهمن 25, 1393 at 9:46 ب.ظ

    * چرا میگی فرزند شهید.
    بیچاره شهید! !!!!!!!!
    از شهید تا فرزند شهید خیلی فرقه.
    چقد این خودشو بزرگ دیده نظر داده.امر بهش مشتبه شده.وگرنه از لحاظ امار اگه بخوای ببینی اولندش که اون مقام مسول که عند آماره، اماراش همچین یکی درمیون غلط غلوطن.ایی خو از تو لپ لپ در اومده. باید بیینی امار به نسبت جمعیت بوده یا نه.ما شنیدیم میزان رای ملت است اما نشنیدیم میزان شهید ملت است.مو خودوم داییم تو جنگ شهید شد کاکام هم جانبازه.میگوم اگه بخوایم امار بگیریم تو هر خونواده چندتا شهید هست ایی آقا کجای امارا میوفته؟ ؟!! همی همسایه مون خانمش فقط از خونواده6 نفریشون مونده.ها.حالا بیا حرف بزن.اینم از شهید.

    پاسخ

  66. فروغ

    بهمن 25, 1393 at 9:36 ب.ظ

    ای فرزند همت کاش همت داشتی و در راهپیمایی 22بهمن در کنار پیرزن فرتوتی که چندین شهید داده با نفسی تنگ هم نفس میشدی تابدانی این جماعت با جانشان ادعا میکنند نه با زبانشان تا

    پاسخ

  67. علی

    بهمن 25, 1393 at 8:02 ب.ظ

    خیلی بیشعوری متاسفم برات …

    پاسخ

  68. سپیده

    بهمن 25, 1393 at 7:41 ب.ظ

    جالبه این آقای صاحب نظر که معلوم نیست چکاره مملکته تو صفحه فیسبوکش یه عکس گذاشته و اعتراض خوزستانی ها رو به سخره گرفته، توی کامنت هاشم مارو با آشوبگرای کرد به بیان خودش مقایسه کرده، نه آقای محترم این صدای آشوبگرا نیست صدای خودم مردم اهوازه امثال تو باید یاد بگیرند که همه حق زندگی دارن نه فقط شما وای به مملکتی که فقط دوتا شهرش آباده
    در ضمن فرهنگ هم استانی های من از تو و تربیت تو خیلی بالاترهم پس به جای متلک به فرهنگ مردم من یه فکری به حال شعور خودت کن

    پاسخ

  69. مرمر

    بهمن 25, 1393 at 7:26 ب.ظ

    اقای نه چندان محترم ما علاوه بر اینکه شهید دادیم خونه و زندگیمون تو آبادان خراب شد کجا بودی تا ببینی جنگ چه بلایی بر سر ما آورد اگه تو به اسم پدرت معروف شدی من کل خانوادم درگیر جنگ شد خونمونو از دست دادیم تبعید شدیم و تو شدی پایتخت نشین.

    پاسخ

  70. غزاله رستم زاده

    بهمن 25, 1393 at 7:04 ب.ظ

    : روزهای دود و آتش، وقتی آسمان اهواز کبود میشد و ترکش اسباب بازی بچه های خوزستانی بود.دوستم،فرزند شهید سرزمینم تو با لالایی به خواب می رفتی.وقتی هم ولایتی های به زعم شما مظلوم نمای من ،با آرزوهای شیرین،خاک های سرد وسرب های داغ را عاشقانه در آغوش گرفتند،هنوز موشک ها راه پایتخت را نجسته بودند.دوست! هموطن! همدرد!!چه بسیار کود کانی که از هول و ولای مادرانشان هرگز چشم به جهان نگشودند و از بطن مادر جنوبی به بهشت میانبر زدند! ایشان در پیشگاه خدا از حضرتت برای به شمار نیامدن پرسش خواهند کرد.برادر.فرزند شهید! مین های خوزستان سال هاست دیگر نه در مقابل دشمن که در جان ما شکفته است.تیر خلاص را تو بزن! از خودی خوردن شیرین تر است .ماشه را بکش برادر!خوزستان گوارای وجودت! این تیر را فرزند همت میزند سینه ات را سپر کن.غزاله رستم زاده

    پاسخ

  71. میثم

    بهمن 25, 1393 at 5:42 ب.ظ

    سلام
    از کجا معلوم این نوشته را واقعا پسر شهید همت نوشته است؟!
    چرا که ممکن است پدر نسبی اش کس دیگری است یا پدر معنوی اش. چرا که تفرقه و نفاق همیشه بد است.

    پاسخ

  72. لبیک یا صاحب الزمان

    بهمن 25, 1393 at 3:22 ب.ظ

    خوزستانی ها باید خواستار تبعید مصطفی همت به اهواز باشن
    والسلام

    پاسخ

  73. کریمی

    بهمن 25, 1393 at 3:21 ب.ظ

    خوب تهران اولین است به تو چه ربطی داره ، پدرت شهید شده به توچه ربطی داره. تو چه کردی.
    گیرم پدر بود فاضل تورا از فضل پدر چه حاصل. اون شهید شده تو ……

    پاسخ

  74. محمد

    بهمن 25, 1393 at 3:18 ب.ظ

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    پسر حاج همت واقعا متاسفم برات با این افکار منافقانه و کثبفت .
    تو عددی نیستی در مورد مردم خوزستان اینطوری حرف بزنی . اگه خوزستان نباشه ایران فلج میشه .

    پاسخ

  75. ali

    بهمن 25, 1393 at 3:01 ب.ظ

    خانم عسکری الان کل سوریه و لبنان و فلسطین و همه کشورهای بدبخت تر از ایران رو دوشه خوزستانه
    ایرانیا باید امر به معروف و نهی از منکر بشن باید از فتنه برات بجویند باد مرگ بر امریکا انگلیس بگن باید حج برن روزه بگیرن و عاشورا خودشونو برا امام حسین 1400 سال پیش بکشنش
    شما شک نکن 10درصد پول نفت خرج این ملت نمیشه

    پاسخ

  76. نیلوفر فرزند شهید

    بهمن 25, 1393 at 2:51 ب.ظ

    اقای aliشما یخت در اشتباهید چون چشماتونو روی واقعیت بستید

    پاسخ

  77. زیبا عسگری

    بهمن 25, 1393 at 2:33 ب.ظ

    آقای ali بیرون گود نشستی . بفرما چند روزی مهمان ما باش بعد شعار بده. فعلا که کل ملت روی دوش خوزستانه . واقعا برات متاسفم.

    پاسخ

  78. سیدهاشمی

    بهمن 25, 1393 at 2:28 ب.ظ

    بازهم سلام به عزیزانی که ابرازهمدردی کردندباعزیزان هم وطن خودشون
    ازلحضه ای که متن این بچه روخواندم آسایش ازمن صلب شده نه ازگفته این بچه بلکه احساس میکنیم خانواده هاشون این حرفهارویادشون دادند متاسفم برای توپسرجان که خانوادت نتونستند راه پپدرت رویادت بدن وتربیتت کنند متاسفم متاسفم اهوازی‌ها امسال نسبت به سال‌های گذشته روزهای بسیار ناگواری را تجربه می‌کنند. آنها با معضلی دست به گریبانند که خود کمترین نقشی در بروز آن ندارند. دکتر اسماعیل کهرم، مشاور طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست دراین باره به همشهری می‌گوید که هوای نامطلوب اهواز ناشی از مجموعه عواملی است که ریزگردها یکی از آنهاست.

    منشأ ریزگردهایی که هر از گاهی نفس خوزستانی‌ها را به شماره می‌اندازد تالاب خشک شده هورالعظیم است؛ تالاب عظیمی که بخش عمده آن در ز مان دفاع‌مقدس به دستور صدام خشک شد تا مانع عملیات ایذایی رزمندگان ایرانی علیه ارتش عراق شود.

    خشک شدن این تالاب به قیمت نابودی معیشت ۴هزار شهروندی تمام شد که معیشت‌شان نسل اندر نسل وابسته به حیات هورالعظیم بود.به گفته کهرم با خشک شدن تالاب هورالعظیم، لاشه حیوانات و گیاهانی که طی سالیان سال در کف این تالاب وجود داشت و آب آنها را حفظ می‌کرد اکنون با کمترین وزش بادی حتی با سرعت یک متر در ثانیه به حرکت درمی‌آید. ریزگردها که ریشه مواد آلی دارد بخشی از ریزگردهایی است که دامنگیر خوزستانی‌ها می‌شود.

    بخش دیگری از ریزگردها با ریشه مواد معدنی مثل شن وماسه داریم که قطر آنها کمتر از ۲٫۵میکرون است. این ریزگردها با ورود به آسمان شهرهای خوزستان نفس شهروندان را به شماره می‌ا ندازد.بچه جان این رانوشتم چون فهمیدم هیچ سوادی نداری وفقط به اسم پدرت داری زندگی میکنی واین راهم آویزه گوشات کن فقط به احترام خون شهداورهبرم ازت میگزریم آخرین بارباشه بچه که ازاین حرفها میزنی…

    پاسخ

  79. شهاب

    بهمن 25, 1393 at 2:18 ب.ظ

    اگر درس آمار خوانده باشیم آمار باید بر اساس جمعیت حاضر باشد که تهران بیش از 20 درصد ایران جمعیت دارد که با این تفاسیر نمیتوان بیشترین آمار شهید را به آن داد

    پاسخ

  80. نادر

    بهمن 25, 1393 at 2:05 ب.ظ

    بقدری جواب گرفتی که خوندن همش ممکن نیست
    این رو بدون کسی که تمام دارایش یک دونه سیب است و نصف آن را میبخشد بیشتر از کسی که باغ سیب دارد ویک درخت سیب
    را میبخشد بخشش کرده است

    پاسخ

  81. و.م

    بهمن 25, 1393 at 1:36 ب.ظ

    پدر رفت و ماندش یاد و نام
    پسر ماند و آه مردمی بی نام
    شهید کجایی که پسرت را ببینی چگونه داد مردمی را در آورده که در خاک نفس میکشند و صدایشان در نی آید

    پاسخ

  82. ali

    بهمن 25, 1393 at 1:27 ب.ظ

    چرا دیدگاه منو نمیزارین
    اگه مثل باقی بچه ها صحبت میکردم میزاشتی
    یعنی باید همه دیدگاها مثل هم باشه

    پاسخ

  83. ali

    بهمن 25, 1393 at 1:24 ب.ظ

    حالا خوبه خوزستان جنگ جهانی نیوفتاده
    وگرنه این جماعت تا قیامه قیامت از کول این ملت پایین نمیومدن
    حالا هر کی هم ندونه فکر میکنه اینا با تانک و دوشکا و ژ3 وایسادن جلو عراقیا
    وقتی جنگ شد جلو صدام گاو قربونی کردین بیشترتونم که در رفتین اینایم که نتونستن در برن مردن حالا میگیم شهید شدن
    جمع کنین مسخره بازیاتونو

    پاسخ

    • somayeh

      بهمن 25, 1393 at 8:43 ب.ظ

      تو اون موقع کجا بودی که این چرندیاتو میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      یک هزارم این گرد وخاک سمت تهران و اصفهان اومده بود خدامیدونه چند تا نشست فوری تشکیل میدادن. جنگ جهانی پیش کشتون شما خسارت این 8سال جنگ و عقب افتادگی رو جبران کن

      پاسخ

  84. سارا

    بهمن 25, 1393 at 1:10 ب.ظ

    بلند شو بیا اینجا زندگی کن اگر راست می گی به جای ابراز همدردی طلبکارین کاش خوزستان جدا می شد تا امثال شما از گرسنگی می مردین امروز مدعی نمی شدین خجالت آوره…خجالت…آبروی پدرتو بردی

    پاسخ

    • وهاب

      بهمن 25, 1393 at 2:14 ب.ظ

      ساراخانم بارفتاریایه جمله حرف این بچه ارزش خون پدرایشون آسیبی نمیبینه امیدوارم ایشون هم زودتربزرگ بشه ویه معضرت خواهی اساسی ازکل مردم ایران بکنه چون خوزستان جائیه که همه مردم ایران روش تعصب دارن نه فقط خوزستانیها

      پاسخ

  85. نیلوفر فرزند شهید

    بهمن 25, 1393 at 1:08 ب.ظ

    تهران آرام بخواب خوزستان زیر خاک مدفون شد….

    پاسخ

  86. ایرانی

    بهمن 25, 1393 at 1:00 ب.ظ

    گیرم پدرت بود فاضل
    از فضل پدر تو را چه حاصل

    عجیب این بیت داره مصداق خودشو نشون میده ای روزا.
    این بچه خودش هیچی نیست ، دقت کنید همه دارن میگن ” پسر شهید همت ”
    خیلی ها حتی اسم اونو نمیدونن،
    خدا رو شکر میکنم که بالاخره داریم نتایج حال دادن های بی حساب و کتاب بنیاد شهید به بعضی از خانواده های شهدای عزیز کشورمون رو میبینیم!
    یه روزگاری آدمای با غیرت اینقدر زیاد بودن که وقتی دیدن به مملکتشون حمله شده دیگه به این فکر نکردن که الان شهروند کدوم شهر هستند ، اومدن و جلوی دشمن رو گرفتن.
    یه عده ای هم مثل این بچه مایه دار که از هزارو یک سهمیه استفاده کرده و با آسانسور رفته اون بالا بالاها، حالا زبون در آوردن و دارن واسمون شکلک در میارن!

    پاسخ

  87. ali

    بهمن 25, 1393 at 12:47 ب.ظ

    حالا خوبه خوزستان جنگ جهانی نیوفتاده
    وگرنه این جماعت تا قیامه قیامت از کول این ملت پایین نمیومدن
    حالا هر کی هم ندونه فکر میکنه اینا با تانک و دوشکا و ژ3 وایسادن جلو عراقیا
    وقتی جنگ شد جلو صدام گاو قربونی کردین بیشترتونم که در رفتین اینایم که نتونستن در برن مردن حالا میگیم شهید شدن
    جمع کنین مسخره بازیاتونو

    پاسخ

    • ناشناس

      بهمن 25, 1393 at 3:31 ب.ظ

      فک کنم مغز بعضیا هم از خاک پر شده!هه!گردو خاک اینجاس ولی رو تو اثر کذاشته برو خدا شکر کن اینجا نیستی وگرنه باید جلو صدام تو رو قربونی میکردیم!!!

      پاسخ

    • رسول فرزند جانباز

      بهمن 26, 1393 at 8:51 ق.ظ

      علی زیاد روداری کردی

      پاسخ

      • نیلوفر فرزند شهید

        بهمن 28, 1393 at 1:39 ب.ظ

        اقای رسول درست حرف بزنید

        پاسخ

  88. عطا

    بهمن 25, 1393 at 12:34 ب.ظ

    اولا بنده کاملا مخالف ارایه همچین اعداد و ارقامی هستم چون فقط سبب اختلاف بیشتر بین هم میهنان عزیزمان می شود،ولی چون جناب همت بصورت آماری نظر دادند ، بنده هم میخواستم فقط یک نکته بسیار بسیار ساده را خدمتشون عرض کنم،آیا در دادن آمار نسبت تعداد شهدا را نسبت به کل جمعیت شهر محاسبه فرمودند!!!!!!!!!!مثلا ممکن است یک روستا تنهاسه شهید تقدیم اسلام عزیز کرده باشد اما نسبت به کل جمعیت شهر درصد بالایی از جمعیت آن روستا را شامل شود.پس گل پسر جان اولا کارت اشتباه بود که آمار دادی،تازه همون کار اشتباهتم درست انجام ندادی.

    پاسخ

  89. ا

    بهمن 25, 1393 at 12:14 ب.ظ

    واقعا برات متاسفم
    فرزند شهید…
    آقای همت اگر پدر شما جنگید ..
    ین جوجه میخواد مثل نام پدرش معروف بشه ولی راهش رو بلد نیست. میخواد با توهین به خوزستانی ها معروف بشه. بیچاره بدبخت اگه خوزستان از تهرانت جدا بشه تو باید بیای خوزستان گدایی کنی.

    پاسخ

  90. هموطن

    بهمن 25, 1393 at 12:06 ب.ظ

    زودباش دیگه !!!!بسه!!!!!!معذرت خواهی کن وگرنه به دیوان عالی کشور شکایت خواهیم کرد ………..توهین توبه یک ملت بود نه به یک استان یا یک قوم که اگر هم بود قابل پیگیری بود……
    تو به امنیت ملی کشور ناخنک زدی مصطفی همت توپسناخلفی هستی هرچه زودتر معذرت خواهی کن وگرنه ………..

    پاسخ

  91. زیبا عسگری

    بهمن 25, 1393 at 11:38 ق.ظ

    جناب آقای همت بله شاید تهران بیشتر از خوزستان شهید داده باشه اما خرابی ناشی از بمب و خمپاره در تهران هم به اندازه خوزستان بوده .؟؟؟از جنگ و شهید و خرابی هم که بگذریم ثروتی که از خوزستان به تهران سرازیر میشه رو چی میگید حالا اگه کمی از این درآمد صرف خود خوزستان بشه چه اشکال داره .؟؟؟ اگه این حق رو هم نداریم
    مساله انسانیت چی میشه ؟؟؟؟آقای همت روح پدرتون شاد اما وقتی
    میخوای اظهار نظر کنی همه جوانب رو بسنج و در آخر ببین در حدی هستی که بخوای در مورد مسئله به این بزرگی بدی!!!!

    پاسخ

  92. محمود سارمی

    بهمن 25, 1393 at 11:36 ق.ظ

    یا این فرد وفرد دیگر که گفته بود سوریه مهمتر از خوزستان است را بکشید یا خودمان آنها را تکه تکه می کنیم تا افراد دیگر جرات نکنند که چنین حرفهایی بزنند

    پاسخ

  93. یاور

    بهمن 25, 1393 at 11:34 ق.ظ

    مردک
    ماشینت چیه؟ کجا ویلا داری؟
    اگه راست میگی بیا اهواز زندگی کن
    تو جنگ یه موشک خورد تو تهران جنک تمام شد
    ولی 8 سال رو سر ما موشک ریختن هیچ اتفاقی نیفتاد

    پاسخ

  94. صادق

    بهمن 25, 1393 at 11:17 ق.ظ

    درود بر خوزستان و درود بر ایرانی که درک میکند نفاق و تفرقه را واز ان دوری میکند البته این آقای همت را جزء ملت حساب نکنید واقعا که خیلی نفهمه!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ

  95. نیلوفر فرزند شهید

    بهمن 25, 1393 at 11:08 ق.ظ

    در ضمن در نظر داشته باشیم همه جای ایران سرای من است هر کی هر چقدر هم شهید داده برای یک کشور بوده کشوری ک همه ما در اون سکونت داریم پس جبهه نگیرید لطفا.همون عراقی هایی ک ازشون دارید دفاع میکنید مارو ب خاک سیاه نشوندن پدرامونو کشتن ما همدردیم اما شما ظاهرا اصلا از این مسایل ناراحت نیستین.اگه نمیخواید ناراحتیتونو اعلام کنید پس لطفا خون شهیدا و دربه دری های خوزستانیهارو با توهیناتون بی ارزش و پایمال نکنید.

    پاسخ

  96. مصطفی

    بهمن 25, 1393 at 11:01 ق.ظ

    آقای همت اگر از شنیدن پاسخ خوزستانیها نمیترسی چرا کامنتهای فیسبوکت رو بستی؟
    درضمن من هم آرزو داشتم بابام به درجه رفیع شهادت نائل بشه تا من هم از سهمیه و رانت و امتیازاتش استفاده کنم ولی اگه هزینه همه این امتیازات و… با پول نفت کسای دیگه بود خداوکیلی دیگه نمک نشناسی نمیکردم!

    پاسخ

  97. نیلوفر فرزند شهید

    بهمن 25, 1393 at 10:45 ق.ظ

    آقای همت اون موقعی که پدر من و بقیه دوستان از زمان جنگ تا زمان شهادتشون زجر کشیدن کجا بودی؟؟؟؟خدا پدرتونو بیامرزه اما برای خودتون متاسفم.وقتی خونه های ما تو جنگ خراب شد و در به در شدیم شما کجا بودی؟؟؟؟وقتی خواهر برادرامون شیمیایی شدن کجا بودی؟؟؟؟وقتی هر روز مجبور بودیم ب یه شهر دیگه نقل مکان کنیم تا زنده بمونیم کجا بودی؟؟؟؟ما از تهرانیا هیچی نمیخوایم اما حداقل یکبار پول نفت و گاز خوزستانو خرج خود خوزستانیا کنید تا زنده بمونن،بقیشو نمیخوایم.برید بقول دوستمون بقیشو خرج تیم نفت تهران کنید.برات متاسفم.اونقدر حرف تو دلم هست ک زیاد میشه وقتی بنویسم.وقتی ما سر سفره ناهار منتظر پدرمون نشتیم و بمب انداختن تو خونمون پدر من بجای کمک ب من و بچه هاش میدونی کجا بود؟؟؟؟رفت جبهه تا شما زنده بمونید و اینجوری بی منتش کنید؟؟؟؟الان بقیه کجان ک از ما دفاع کننن.شما در حدی نیستین که خوزستانیها رو بی منت کنید آقا

    پاسخ

  98. خوزستانی

    بهمن 25, 1393 at 10:20 ق.ظ

    فرزند شهید. چشم ما حال ما برای رضایت تو سکوت خواهیم کرد تا تعداد مردگان ما به تعداد مردگان شما برسد به نظر با ما سر جنگ داری نه با دشمن . چه جالب حال افتخار شما به شمارش مردگان است. همه هم وطن هستیم.

    پاسخ

  99. محسن

    بهمن 25, 1393 at 10:07 ق.ظ

    آقای همت پدر شما تنها کسی نیست که جان خود را برای دفاع از میهن فدا کرده گیرم پدرتان در جنگ شهید شده باشد شما چرا منتش را روی مردم می گذارید. شما از درد مردم خوزستان چه می دانی شماها فقط حرف می زنید
    اینجا آب آلوده است ، هوا آلوده است آمار سرطان و دیگر بیماری ها که جای خود را دارد . تقصیر خودمان است که تا کنون سکوت کرده ایم و حالا شماها این چنین گستاخ شده اید . شما مایه ننگ پدرتان و تمام خانواده شهدا هستید .
    شماها اگر غرق در نعمت هستید و در ناز و نعمت زندگی می کنید از صدق سر نفت خوزستان است . چه چیز به شما انقد فشار آورده مگر قرار است از امکانات شما چیزی به ما برسد ؟

    پاسخ

  100. armita

    بهمن 25, 1393 at 9:57 ق.ظ

    اي كاش بعضي از افراد درك داشتند وميفهميدند! بعضي از افراد چشمشون رو به روي مردم عادي بستند و خودشون رو جدا از مردم حساب ميكنن و انتظار دارند كسي از ظلم و بي عدالتي فرياد نزنه!! مردم ما ٨ سال توي بدترين شرايط زندگي كردند اكثر خانواده ها خاطرات بسيار تلخي از جنگ دارند از زنها و بچه هاي بي گناهي كه توي جنگ كشته شدند!! اينه جواب خانواده هاي داغ داره ما؟!؟تو كدوم استان زن و بچه شهيد داند…..كاش قبل از حرف زدن كمي هم فكر ميكرد!!

    پاسخ

  101. سیدهاشمی

    بهمن 25, 1393 at 8:55 ق.ظ

    باسلام خدمت همه عزیزان
    یه نصیحت برای این پسرتازه به دوران رسیده -پسرجان خوزستان نبود الان گوسفندچرانی بیش نبودی زیاداون دهانت راگشوده ای مواظب باش ازهم نره

    پاسخ

  102. وهاب

    بهمن 25, 1393 at 8:32 ق.ظ

    ایرانیای عزیز خصوصاخوزستانیای محترم
    ما8سال همه باهم (از خراسان تاسیستان -ازآذربایجانهاتاخوزستان-واز مراکز تادورافتاده ترین نقاط کشور)همه باهم بادههاکشورنامرد دنیا جنگیدیم یک بارنشدبین مردم ایران تفاوت بگذاریم یاببینیم ولی حالابه خاطر یه نظری که ممکنه فقط برای جلب توجه نوشته شده داریم بین مرکزنشین وحاشیه نشین خط یا نشون میکشیم واین درست نیست/این آقاپسرکه خودشوتهرانی میدونه کافیه یه نگاهی به شناسنامه پدرمرحومش بندازه تامتوجه بشه اهل کجاست نه تنهاایشون بهتره تهران نشینهایی که ساکن تهرانن اگه یه نگاهی به سجلدهای خودشون بندازن متوجه میشن که اهل کجان!ازرهبرمون وخیلی ازمسئولین عزیزمون بگیرتابعضی ها که به خاطر پدراشون اسم دراوردن نه خودشون تهران نشین شدن واینوهمه خوب میدونیم که 70%وشایدهم بیشترساکنین تهران مهاجرایی هستندکه برای اداره کشور وبقیه به خاطر(درآمدهای آنچنانی ساکن تهران شدن)ماایرانیها همه وهمه ،همه جای ایرانو هنوزهم خاک خودمون میدونیم اسمش هم مهم نیست که چی باشه میخوادسیستان باشه میخوادتهران باشه ویاخوزستان واصفهان …این مشکلی که برای مردم خوزستان پیش اومده مشکل ملیه وبایدباهمدلی سعی کنیم تاحل بشه نه اینکه نسبت به هم جبهه بگیریم / جانم فدای وطنم بدون درنظرگرفتن قومیت یامکان زندگی ام همه جای وطن سرای من است.
    من به عنوان یک همشهری شهید بزرگوار همت(یادش همیشه زنده باد)به بچه ایشون پیشنهادمیکنم یه اصلاحیه دلجویی برای مردم بزرگوارخوزستان درمورد صحبتهاش بکنه /
    اگه هم دفتریایادداشتی ازپدرمرحومش براش مونده مطالعه کنه اگه هم نمونده من به عنوان یک همشهری پدر شما 2سالی توی مناطق جنگی بودم عرض میکنم ، شاهدبودم که مردم خوزستان وغرب کشورکه همسایه مرزی باعراق بودن باچه خون دلی وباچنگ ودندان زندگی و بچه هاشونو توی چادر های صحرایی وکوه وبیابون دنبال خودشون میکشیدن تا8سال به پایان رسید/ودرآخرهم یادمون باشه همون کشورای غربی نامرد هنوزکه هنوزه دارن بابت غرامت جنگهای اول ودوم جهانی به بازماندگان وآسیب دیدگان اون زمان رسیدگی میکنن ولی ماباوجود تاکیدفراوان رهبرومسئولین کشورمون میخواهیم زودتر همه چیزجنگ بی مثال 8ساله رهاکنیم.

    پاسخ

  103. رضا

    بهمن 25, 1393 at 7:03 ق.ظ

    خیلی بهم بر خورد، همونم که گفتم الکی بزرگش کردند این حرف فرزند شهید رو،
    میبینم وااااقعا بزرگه
    خجالت نمیکشه؟
    انصافا این حرف و صحبت های ایشون از سالها و دهها سال تبلیغات منفی غرب و منافقین برای ایجاد تفرقه بین ملت پر اثر تر و فجیع تر بود، باید برای شهید همت خون گریه کنیم.
    انصافا من آدم آرومیم ولی نمیدونم چرا اینقدر اعصابم بهم ریخت،
    شرم نمیکنه؟ باید از مردم خوزستان و امام زمان و امام خامنه ای و از پدرش عذر خواهی کنه،
    ولی بخشش از بزرگانه، من نمیبخشمش

    پاسخ

  104. رضا

    بهمن 25, 1393 at 6:35 ق.ظ

    سلام
    اولا ایشون آدم خاصی نیستند که اینقدر حرف پوچشون بزرگ بشه، دوما مگر تعداد شعدای یک استان ملاک خدمات رسانیه؟ مگر حرف از امکانات برابر نمیشه؟ مگر ما که مثلا ابنجا داریم نابود میشیم نسبت به اصفهان که چند دهم درصد شهید بیشتر داده اتباع بیگانه محسوب میشیم؟
    مملکت مسخره شده دیگه، هشت سال رو هوا چرخیده که الان همچین کسی اینقدر گنده تر از دهن حرف میزنه و الکی بزرگش میکنیم.

    پاسخ

  105. رمشهری

    بهمن 25, 1393 at 5:16 ق.ظ

    تو رو خدا این حرف ها رو تموم کنید عمریه وعده دارید میدید که ابادانی این خوزستان مغلوک نزدیک است این مردک هم باید حقش کف دستس گذاشته شود واما استعمار هستیم هر وقت نصف درامد نفت و دیگر منابع خوزستان خرج خوزستان شد اونوقت باورمان میشود نیتتان خیر بوده بس نیست دیگر این استان را بغلاکت کشیدید لومیان بیکار و عریان و غیر بومیان دارند در این استان جولان میدهند خواهشا تمومش کنید دیگه هیچ نایی نمانده برای طلب حق خود نیشکر راه اب را شور کردید ۱۵ساله یه اب انداختید شیرین نمیتونید بدید این مردم بخورند که حق حیاتی انهاست الان هم اومدید سراغ هوا دیگر چه از جانمان میخواهید لعنت خدا بر ظالمان.

    پاسخ

  106. ahmad_es

    بهمن 25, 1393 at 3:34 ق.ظ

    اینرا هم برای ملموستر شدن مطلب قبلم برایت یاداوری کنم سردار شریف و مجاهد خوزستانی، شهید زنده سردار محسن رضایی و فرمانده کل سپاه در زمان جنگ هم پسری داشت. . ..!!!
    احمد اسلامی

    پاسخ

  107. زی زی

    بهمن 25, 1393 at 3:25 ق.ظ

    با سلام
    اقای همت شما که نشستی حررررف میزنی
    مگه مستعمره بودن چطوره
    همین که نه در امدش نه اشتغالش و نه منابع مال خودمون نباشه و به زور از دست ما در بیارنش اسمش چیه
    مگه این که بیس از ۶۰٪ مردم خوزستان فقیر هستند نشون دهنده ی استعمار نیست
    بجای امار و ارقام جبهه و جنگ بشین امار بیکاری جوانان رو در بیار
    و قبل حرف زدن یکم فکر کن
    شما متل مهمانی هستید که بره خونه صاحب خونه غذاشو سفت و سخت بخوره بعد بگیره صاحب خونه رو با چوب بزنش
    کاش امار دقیق اقتصاد رو میگفتی

    پاسخ

  108. خاکستان

    بهمن 25, 1393 at 2:33 ق.ظ

    سلام اقای همت
    اگر منم پشت ماشین اخرین مدل با بهترین خونه بودم و به رقم پدرم بهترین مقام و داشتم زبونم الان سه متر بود
    مرتیکه تو امتال تو الان دارین جولون میدین با درامد نفت خوزستانه حداقل حیا کن
    بفهم چی میگی

    پاسخ

  109. masti

    بهمن 25, 1393 at 1:54 ق.ظ

    واقعا برات متاسفم فرزند شهید

    : روزهای دود و آتش، وقتی آسمان اهواز کبود میشد و ترکش اسباب بازی بچه های خوزستانی بود.دوستم،فرزند شهید سرزمینم تو با لالایی به خواب می رفتی.وقتی هم ولایتی های به زعم شما مظلوم نمای من ،با آرزوهای شیرین،خاک های سرد وسرب های داغ را عاشقانه در آغوش گرفتند،هنوز موشک ها راه پایتخت را نجسته بودند.دوست! هموطن! همدرد!!چه بسیار کود کانی که از هول و ولای مادرانشان هرگز چشم به جهان نگشودند و از بطن مادر جنوبی به بهشت میانبر زدند! ایشان در پیشگاه خدا از حضرتت برای به شمار نیامدن پرسش خواهند کرد.برادر.فرزند شهید! مین های خوزستان سال هاست دیگر نه در مقابل دشمن که در جان ما شکفته است.تیر خلاص را تو بزن! از خودی خوردن شیرین تر است .ماشه را بکش برادر!خوزستان گوارای وجودت! این تیر را فرزند همت میزند سینه ات را سپر کن.غزاله رستم زاده

    جوابيه امير حسين آرمانی به متن مصطفي همت ، بابت توهين به خوزستاني ها
    فعال مدني امير حسين آرماني
    شهر وند خوزستاني ٩٣/١١/٢٣
    انگار مسئولين صداي خوزستان را نميشنوند !!!
    غم انگيز است ، وقتي ثمره درختي كه سالها به پايش خون ريخته ميشود كرم ميزند ، و خوب ميدانيد و ميدانم ، ميوه هاي كرم زده در آمار نميگنجند ، جالب است كه هم اكنون آنها كه پدرانشان در صفوف اول جبهه ها سينه سپر كرده بودند ، فرزندانشان در پس كار خانه هاي صنعتي خود ، به غلط آمار ميدهند ، آنان كه نه از براي وطن بلكه از عشق به تن به خروش آمده اند ، روي صحبتم با مصطفي همت است ، فرزند سردار رشيد اسلام ، پيدا ست درسهايت را خوب از بر نكرده اي !!! آمارت را از كجا درآورده اي ، شايد حق با تو بأشد ، تهران و اصفهان بيشترين شهيد را داشته اند ، نكند انتظار داشتي زنان و كودكان خوزستان هم به خط مقدم اعزام شوند !! كه البته شد اند !!
    نكند انتظار داشتي جمعيت مردان خوزستان منقرض شود !؟ كه البته شد اند !!!
    اينبار قبل از ارائه آمار نگاهي به ميزان جمعيت و وسعت استانها بينداز تا اينگونه شرمنده شهدا و قشر مظلوم خوزستان نشوي
    قبل از به رخ كشيدن آمارت نگاهي به ديوارهاي خرمشهر و آبادان بينداز كه هنوز هم صداي ناله زنان و كودكان از لابه لأي آنها به گوش ميرسد
    اي كاش درس معرفتت را در مكتب پدرت مي آموختي كه اينگونه درگير آمار و احتمالات نمي شدي
    همت جان اينجا خوزستان است ، نترس سهم ما از خون شهدا چیزی جز هیچ نیست ، تو ، دوستانت ، تهران و اصفهان در اولویت بردن و خوردن هستید ، و ما همچنان خاک بر سرمان میشود تا مبادا آب در دل هموطنی تکان بخورد، خوزستاني كه همواره ثروت مند فقير بوده ، هست و احتمالا خواهد بود .
    بيا بزرگتر باهم صحبت كنيم !!!.
    زهي خيال باطل خوزستان با در دست داشتن بيش از ٦٠٪ منابع انرژي كشور شاهرگ حياتي اين مملكت است ، اگر احساس سرما كردي بدان آن روز خوزستاني وجود ندارد ، اين استان همواره پاسدار اين نظام بوده و هست ، پس لطفا آمار پوسيده بنياد شهيد را به رخ ما خاك و خون ديده ها نكش .
    كوچك تر از آني كه عذر خواهيت را طلب كنم پس بهتر است زين پس استغفار كني و بداني بنا به فرمايش امير المؤمنين علي (ع ) اگر ميداني سخنانت به تو ارزش نقره ميدهد شك نداشته باش سخن نگفتند به تو ارزش طلا ميدهد
    جوابيه امير حسين آزماني به متن مصطفي همت ، بابت توهين به خوزستاني ها
    فعال مدني امير حسين آرماني
    شهر وند خوزستاني ٩٣/١١/٢٣
    …………………………………………………

    پاسخ

  110. پارمیس فرزند شهید هشت سال

    بهمن 25, 1393 at 1:53 ق.ظ

    واقعاااااااااااااااااااااا متاسفم که یه فرزند شهید با مردمی که سال ها زیر. بمب و موشک و گلوله ی عراقی یا بودن بیاد در مورد شهدا آمار بده.معلومه بنیاد شهید آدرس رو اشتباه بهتون دادن.معلومه زیادی توسط مسئولین حمایت میشی که راحت به خوزستانی یا توهین می کنی.منم می شمرم،محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران از خطه ی خون و ایثار خوزستانه،شهید جهان آرا اول جنگ تمام خوزستان تو کف دستش بود.جالبه کودک شهید بهنام محمدی. رو نامی از اون تو کتابای ابتدایی مون ندیدم با این که خوزسنانیه!ولی شهید فهمیده رو زودتر شناختم. حتی انگار شهدا رو با توجه به شهرشون رتبه بندی می کنن.شهید هاشمی و دیگه شهدای گمنام.دریاقلی اوراقچی که شبانه از نخلستونا صدای عراقی یا رو شنید و با دوچرخه اومد وسط شهر و مردم و فرماندهان جنگ رو تو آبادان خبر کرد.من به تمام شهدای کشورم افتخار می کنم.همه ی ایران سرای من است.برو پولاتو بشمار.

    پاسخ

  111. محمد صادق

    بهمن 25, 1393 at 1:34 ق.ظ

    سلام
    با سلام ودرود فراوان به روان پاک شهدا ی دفاع مقدس ومردم عزیز خوزستان
    کسانی که به فرموده امام راحل دین خودشان را به اسلام وانقلاب ادا نمودند.

    جناب همت , پدر شما جز افتخارات همیشگی ما مردمان خوزستان میباشد.ولی اظهار نظر جنابعالی باعث ناراحت شدن خاطر مردم خوزستان شده است شاید
    با توجه به آمار شهدای کمتری نسبت به بقیه استانها ,تقدیم دفاع نموده ولی این
    در نظر داشته باشید به علت مهاجرت درهنگام جنگ به سایر شهرها , تعدادی از جوانان از همان شهرهای محل مهاجرت به جبهه اعزام شدند وبه درجه رفیع شهادت رسیدند از جمله پسر عمه بنده که بعد از مهاجرت به شیراز از آنجا اعزام
    شدند وبه شهادت رسیدند ,مردم خوزستان در زمان جنگ ,پشتیبانی کنندگان
    بسیار قوی ومهربانی بودند ,قطعا سن شما به بمباران وموشکباران مدوام ,اهواز
    دزفول وبهبهان وابادان وسایر شهر ها قد ندهد. من خرمشهری هستم ,مردم خرمشهر وآبادان جز محروم ترین مردم ایران هستیم . که از لحاظ امکانات شهری
    بسیار ضعیف هستیم وهشت سال اواره بودیم ,بعد از جنگ هم که برگشتیم کمترین امکانات راداریم , در این چند سال هم پدیده ریزگردها هم به لیست
    محرومیت های ما اضابه شده است بااین وضعیت باز هم به همراه سایر
    مردم خوزستان به عنوان مرز داران امین انجام وظیفه می نماییم . خاک های
    که برسر ما فرود می اید پر از الودگی است . ما درباره حق اولیه حیاتمان
    صحبت مینماییم , بعد از چند سال با نهایت ,ادب ودر قالب طنز مشکلمان را
    به مسولان گفتیم , ای کاش دولت مردان ونمایندگان مجلس به همراه خانواده
    یک هفته به خوزستان می امدند , شما هم می امدید . البته مشکل ما در مورد
    ریز گردها تا انجایی که منشا ان داخلی است بیشتر به مسولان استانی بر
    می گردد . اگر فرمایش مقام معظم رهبری نبود . ایا حرکتی برای ما انجام
    می شد .چون ایشان هم , همانند امام راحل ,از تدین ,وفاداری ,ولایت مداری
    مردم خوزستان اگاهی دارند.
    جناب اقای همت ,قبول بفرمایید علی رقم غنی بودن استان در اکثر موارد وضعیت
    زندگی ,امکانات ,قابل مقایسه با اصفهان ,شیراز, تبریز,تهران ,مشهد ,ارومیه نیست
    درحالی که بسیار مستعد تر هستیم .
    خداوند روح شهید همت وشهدای ایران را متعالی تر بفرمایید ومارا نیز قدران
    خونشان قرار بدهد .

    باتقدیم ا حترام به مردم عزیز خوزستان وشما

    پاسخ

  112. محمد

    بهمن 25, 1393 at 12:11 ق.ظ

    در پاسخ به صحبت های آقای برمکی،
    همه صحبت های شما صحیح است غیر از اینکه گفتید به مرده ها فخر می فروشند، چنانچه قرآن خوانده باشید در قرآن صراحتا بیان شده است که “و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده اند ، بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.” آیه 169 سوره مبارکه آل عمران
    وقتی معاون محترم رییس جمهور به دلیل نبود امکانات پروازی به استان خوزستان نمی آید ، حاضر نیست به صورت زمینی سفر کند این بی لیاقتی نیست؟
    چه کسی لایق تو دهنی است؟؟
    در ضمن موضوع آلودگی هوای خوزستان نشان از کم کاری و بی لیاقتی مسئولین است چرا مردم را به جان هم می اندازید؟؟
    به جای نشر این مطالب و عقده گشایی به فکر حل مشکل استان خوزستان باشید

    پاسخ

  113. رسول فرزند جانباز

    بهمن 24, 1393 at 11:47 ب.ظ

    اقای قاسمی.مگه فقط پداران.انها بودند اگه پدران انها بودن در خوزستان تمام اعضای خانوادها بودن
    زن بچه بزرگ کوچیک بودن..
    اتفاقا کاری خوبی میکنیم اگه تو دهن همچین افرادی نزنیم فردا کسانی دیگه هم رودار میشن و راجب استانها نظر میدن .. اه

    پاسخ

  114. عباس حسین زاده بندقیری

    بهمن 24, 1393 at 10:17 ب.ظ

    با سلام و عرض ادب:
    حقیقتا وقتی متن صحبت های جناب آقای همت را از طریق واتساپ دریافت کرده ام، با خودم گفتم حتما این از اون دست پیام های ساختگی هست. اما با جستجویی که در محیط وب انجام دادم فهمیدم که نه، مثل اینکه این پیام صحت دارد. و با خودم گفتم که چرا جناب اقای همت این اظهار نظر را کرده است؟!!!
    دوستان کاملا مشخص است که آقای همت تحت تاثیر گستردگی اعتراض های مردم مظلوم خوزستان شده اند و بدون در نظر گرفتن وجدان قضاوت کرده اند. و ما نباید تحت تاثیر این صحبت ها قرار بگیریم .
    شهید همت ها، جهان آرا ها، کاظمی ها، متوسلیان ها، باکری ها، دقایقی ها، هاشمی ها و کلیه شهدای گمنامی که در حال حاضر در خاک عراق مدفون هستند و هر روز شماری از آنها را به وطن عزیزمان می آورند، روزی جهت دفاع از این خاک و مظلومیت این مردم پا به خوزستان نهادند و در حال حاضر امروز به خاطر مسایل زیست محیطی صدای این مظلومیت را از مسولان می خواهند. آیا باید سکوت کرد؟ آقای همت به خدا قسم اگر پدری را می دیدید که دختربچه 5 ساله اش (از حال رفته )را با حالت گریان به بیمارستان ابوذر اهواز به خاطر مشکل تنفسی می دیدید حتما از گفته خودتون شرمنده می شدید.

    پاسخ

  115. تورج

    بهمن 24, 1393 at 10:15 ب.ظ

    فکر کنم این ثابت که داره از این مزخرف دفاع میکنه از جایی ساپورت میشه

    پاسخ

  116. احمد

    بهمن 24, 1393 at 10:10 ب.ظ

    جوجه حرف گنده تر از دهانت نزن. با امتیازخونواده شهدا مدرک گرفتی و رفتی بالا وایسادی. اگه خوزستانو از تهرانت بگیرن اونوقت باید کاسه گدایی بگیری دستت بیای خوزستون. فکر کردی کی هستی تازه به دورا رسیده. برای خودت تبلیغات راه انداختی.

    پاسخ

  117. noname

    بهمن 24, 1393 at 10:06 ب.ظ

    سلام بر همه ایرانی ها،اصلا موضوع آلودگی هوای خوزستان چه ارتباطی به آمار شهدا داره،کی خواسته بگه ما خوزستانی ها شهید بیشتر دادیم،کی خواست بگه ما خوزستانی ها در جریان جنگ بی خانمان شدیم،دشمن در جنگ وارد ایران شد از سمت خوزستان،هرکسی اومد دفاع کرد از ایران دفاع کرد،ما که ادعای خاصی برای وظیفه مان نداشتیم.مگر وقتی تو آزمونهای استخدامی غیر خوزستانی با این حجم عظیم استخدام میشه ما میگیم حق ما رو خوردن،ما میگیم اینها اومدن برای آبادانی کشورمون تلاش کنن،مردم خوزستان بعد از این همه که هوای خوزستان آلوده بود،فقط از مسئولین درخواست کردن،فکری برای آلودگی هوای خوزستان بکنند.تازه از مسئولین استان خوزستان خواستن فکری بکنند.حالا شما اگر حرفی زدی پستی گذاشتی به شما چه ارتباطی داره مگه شما استاندار خوزستانی مگه شما فرماندار اهوازی مگه شما وزیر بهداشتی مگه رئیس جمهوری،چرا وقتی کاری در حوزه شما نیست دخالت میکنی کسی از شما چیزی خواسته،جالبه انگار بعضی ها عادت کردن خودشون رو وارد حوزه های نا مرتبط بکنن.

    پاسخ

  118. احمد

    بهمن 24, 1393 at 10:06 ب.ظ

    این جوجه میخواد مثل نام پدرش معروف بشه ولی راهش رو بلد نیست. میخواد با توهین به خوزستانی ها معروف بشه. بیچاره بدبخت اگه خوزستان از تهرانت جدا بشه تو باید بیای خوزستان گدایی کنی.

    پاسخ

  119. امیر

    بهمن 24, 1393 at 10:01 ب.ظ

    پسر نوح با بدان بنشست
    خاندان نبوتش گم شد

    افسوس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ

  120. امید

    بهمن 24, 1393 at 9:46 ب.ظ

    با عرض سلام و احترام به شهد ای راه خدا از هر قوم و طایفه ودین. و همچنین شهید والا مقام همت. ….. جناب افای همت نمیدونن فرزند داری یا نه ولی یک لحظه خودت رو جای ما بزار که داریم مرگ ارام فرزندانمان را میبینیم این صحبت. یک روز یا دوروز نیست چن. ساله این وضع رو داریم وکسی به داد ما نرسیده اگر الان مسوولین حرفی زدن برای همین چندروزه وبعد فراموش میشه

    پاسخ

  121. ز.ت

    بهمن 24, 1393 at 9:14 ب.ظ

    ﺑﻴﺸﺘﺮ اﺯ اﻳﻨﻜﻪ ﺩﻟﻢ ﺑﮕﻴﺮﻩ ﻛﻪ ﭼﻪ ﺭاﺣﺖ ﭘﺎ ﺭﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﮔﺬاﺷﺘﻴﺪ ﺑﺎ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﺎﺗﻮﻥ ﺩﻟﻢ اﺯ اﻳﻦ ﻣﻴﮕﻴﺮﻩ ﭼﻪ ﺟﻮﺭ ﻳﻚ ﻋﻤﺮ اﻋﺘﺒﺎﺭ و اﺣﺘﺮاﻡ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮔﻮاﺭﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﺯﻳﺮ ﺳﻮاﻝ ﺑﺮﺩﻳﺪ.
    ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺷﻬﻴﺪ ﻫﻤﺖ ﺑﺮاﻱ ﻣﺎ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻧﻲ ﻫﺎ اﻭﻧﻘﺪﺭ ﭘﺮ اﺭﺯﺵ و ﻗﺎﺑﻞ اﺣﺘﺮاﻡ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺻﺤﺒﺖ ﻫﺎﻱ اﻗﺎﺯاﺩﺷﻮﻥ ﻧﻆﺮﻣﻮﻥ ﺭاﺟﻊ ﺑﻪ اﻳﺸﻮﻥ ﺑﺮﻧﮕﺮﺩﻩ.
    ﺭﻭﺡ ﺷﻬﻴﺪ ﻫﻤﺖ ﺷﺎﺩ..
    ﻛﻪ ﺑﺎﻭﺭ ﺩاﺭﻡ اﮔﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﭘﺎ ﺑﻪ ﭘﺎي ﻣﺎ ﺩﻝ ﻣﻴﺴﻮﺯاﻧﺪﻧﺪ ﺑﺎﺑﺖ اﻳﻦ ﺭﻳﺰﮔﺮﺩﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﻴﺶ اﺯ ﭘﻴﺶ ﺳﻮﻧﺎﻣﻲ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﻭ ﻭاﺭﺩ ﺟﺴﻤﻤﻮﻥ ﻣﻴﻜﻨﻪ.

    پاسخ

  122. رسول فرزند جانباز

    بهمن 24, 1393 at 8:24 ب.ظ

    من پسر همت رو در حدی نمیبینم که بخوام براش پیغام بذارم چون عددی نیست و باید خودشو اویزون کنه با این فکرش خدا رحمت کنه پدرشو
    ولی متاسفم برای همچنین فرزندی

    پاسخ

  123. رامین ف شوش دانیال

    بهمن 24, 1393 at 8:19 ب.ظ

    سلام به فکر اراکم باشید بارون نمیاد برای سلامتی خوزستان ذعا کنید

    ذوستون ذارم خوش باشید همه چی درست میشه ی روز خوب میاد

    پاسخ

  124. علی

    بهمن 24, 1393 at 7:38 ب.ظ

    توهین آشکار پسر شهید همت در فیس بوک به مردم خوزستان

    .

    Mostafa Hemmat
    دوستان ، دیگر شورش را در آوردند .

    بحث گرد و غبار اهواز و خوزستان را به سمتی بردند که انگار خوزستان تحت استعمار سایر مناطق ایران قرار گرفته است . خدا را شکر ، این گفته که تمام امکانات متعلق به تهران است هم از دهن‌ها نمی‌افتد .

    تنها جهت اطلاع برخی دوستان سه مورد را عرض می‌کنم :

    ۱- بیشترین شهدای کشور طی جنگ تحمیلی و بیرون راندن دشمن اشغالگر از مناطق جنوبی کشور و جهت آزادی خرمشهر و سونگرد و … را همان تهران که غرق امکانات است داده است ، نه مردم آن مناطق از کشورمان که تحت اشغال صدامیان بود . بعد از تهران هم اهالی اصفهان بیشترین شهید را تقدیم کرده‌اند .

    استان تهران به تنهایی حدود چهل هزار شهید داشته است . یعنی بیش از ۱۷ درصد شهدای کشور تنها از استان تهران بودند .
    بعد از استان تهران ، استان اصفهان قرار دارد که معادل ۱۰.۳۴ درصد شهدای ایران ، متعلق به این استان است .
    بعد از اصفهان هم خراسان رضوی با ۷.۵۷ درصد شهدا قرار دارد .
    و بعد از این سه استان ، خوزستان قرار دارد با تقدیم ۶.۷ درصد شهدای جنگ تحمیلی .
    استان فارس هم با ۶.۶۳ درصد شهدا ، تقریبا با خوزستان برابری می‌کند .
    و پس از این‌ها آذربایجان شرقی و غربی قرار دارند که به ترتیب ۴.۲۸ درصد و ۴.۲۱ درصد شهدای ایران را تقدیم کرده‌اند . یعنی هم‌وطنان ساکن آذربایجان شرقی و غربی ، در مجموع ، ۸.۴۹ درصد شهدا را در راه دفاع از ایران و مناطق جنوبی ایران ، تقدیم کرده‌اند .

    نتیجه اینکه وقتی حرف از امکانات تهران و .. می‌زنید ، این‌ها را هم بگویید …

    ۲- این وضعیت آب و هوایی که در اهواز و خوزستان وجود دارد ، سال‌هاست عراقی‌ها در چندین استانشان با آن مواجهند . اما آن‌قدر مشکلات دارند که حتی در موردش حرف هم نمی‌زنند . (و تنها جهت اطلاع ، تولید و صادرات نفت عراق چندین سال است که بسیار بیشتر از ایران است !)

    واکنش خبرنگار خوزستانی به پسر شهید همت در فخرفروشی او به مردم خوزستان ,خبرنگار خوزستانی در پاسخ به یک فرزند شهید همت گفت: ﺍﮔﺮ ﭘﺪﺭﺕ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺖ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪﻧﺶ ﻣﺎﯾﻪ ﻓﺨﺮﻓﺮﻭﺷﯽ ﺗﻮ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﺸﺪ،ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﭘﺎ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﮓ ﻧﻤﯽ ﮔﺬﺍﺷﺖ  

    متن پاسخ این خبرنگار به پسر شهید همت بدین شرح است:

     

    ﺗﻘﺼﯿﺮ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ !

    ﺗﻘﺼﯿﺮ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺩربرابر ﺳﻮﻧﺎﻣﯽ ﺳﺮﻃﺎﻥ سکوتﮐﺮﺩﯾﻢ

    ﻭ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺻﺪﺍﯼ ﻣﻈﻠﻮﻣﯿﺘﻤﺎﻥ ﺭﺍ بهﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺳﭙﺮ بلاﯼ ﺁﻧﻬﺎ بودﯾﻢ برﺳﺎﻧﯿﻢ

    بهﻣﻈﻠﻮﻡ ﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣحکوم ﺷﺪﯾﻢ

    ﻣﻈﻠﻮﻣﯿﺖ ﻭ ﺁﻭﺍﺭگی ﻣﺮﺩﻣﺎﻧﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ جنگ به ﮐﻨﺎﺭ

    بیست ﺳﺎﻝ ﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪگی ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯾﻤﺎﻥ به ﻋﻠﺖ ﺟنگ بهﮐﻨﺎﺭ

    ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﻣﺴﺠﺪﺳﻠﯿﻤﺎﻥ، ﺁباﺩﺍﻥ، ﺧﺮﻣﺸﻬﺮ ﻭ ﺷﻬﺮﯼ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﻣﺎﻥ به ﮐﻨﺎﺭ

    ﻫﻢ ﻭﻃﻦ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺩﺭ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ

    ﺁﺏ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ

    ﻫﻮﺍ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ

    ﺳﺮﻃﺎﻥ ﭘﺎﻧﺼﺪ برابر ﺷﺪﻩ

    ﭘﺴﺮ ﺷﻬﯿﺪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻧﺸﯿﻦ !

    گمان ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻗﺪﺭﯼ بزرگترﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﻭ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﺁﻣﺎﺭ ﺷﻬﺪﺍﯼ ﯾﮏ ﺷﻬﺮ

    ﺷﺎﺧﺺ ﺧﻮبی برﺍﯼ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ گیری امکانات ﺁﻥ ﻧﯿﺴﺖ .

    با ﺍﯾﻦ ﻣﯿﺰﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ گرفته ﺍﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﯾﺰﺩ ﻭ ﮐﺮﻣﺎﻥ ﻭ …..

    ﺟﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﻧﻘﺸﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ بهتر ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﻧﻘﺸﻪ ﻣﺤﻮ ﺷﻮﻧﺪ .

    ﭘﺴﺮ ﺷﻬﯿﺪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻧﺸﯿﻦ !!!!!!

    ﺍگد ﭘﺪﺭﺕ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺖ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪﻧﺶ ﻣﺎﯾﻪ فخرفروشی ﺗﻮ به ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﺸﺪ

    ﻫﯿﭻ گاهﭘﺎ بهﺟبههﻫﺎﯼ ﺟﻨگ ﻧﻤﯽ گذﺍﺷﺖ
    جوابیه ایی از یک شهروند در جه دوم
    به شهر وند در جه اول جناب مصطفی همت /ساکن /روستایی ترین /پایتخت خاور میانه تهران
    سلام مرا از خوزستان /بیتای دیروز خاور میانه //ام مصائب امروز پذیرا باشید
    با احترام شما سوادتاریخی ندارید /
    دوست من
    خوزستان دینش رابه اسلام ادا کرد
    را می توانی تحلیل کنی /نترس پسر جان //قرار نیست خودم را پشت اسم ایت الله خمینی قایم کنم /واز پشت ان شروع کنم به مشت زدنت
    ما معنی مشت خوردن را می فهمیم /کجا فهمیدیم /کافی ست
    به سردر شهر اصفهان توجه کنی وببینی چرا جمله به سرزمین بیست وپنج هزار شهید تبدیل شد به مدفن بیست وپنج هزار شهید /
    دوست من تو نمی دانی
    یعنی واقعا نمی دانی
    پس از برادران اصفهانی بپرس چرا تا سال ۷۹از اعلام نیروهای جنگ زده رزمنده استان خوزستان که از اصفهان اعزام شدن وبه شهادت رسیدن /به بنیاد شهید خوزستان امتناع کرد
    بپر س /وتعد اد شهدای خوزستانی را که ازگردان نجف اشرف اصفهان به جنگ اعزام شدن را جویا شو
    لطفا از بنیاد شهید دولت مرکزی هم بپرس
    پسر گل تا ریخ جنگ نخوانده /
    خوزستان ۲۳هزار شهید داده /وشما لطف کن ۴هزار تا از شهدای اصفهان /ودوهزارتا از شهدای تهران را کم وبه خوزستان اضافه کن /
    البته ما مثل شما فکر نمی کنیم /وبه تمام شهدا احترام می گذاریم
    اما سوال داریم
    چرا وام دوم بازسازی خوزستان ابادان هیچوقت پرداخت نشد
    لطفا بفرمایید از برادران اصفهانی ما بپرسید البته اگر گفتن کدام وام /
    به ایشان بفرما یید
    همان وامی که با شعار بشترین تعداد شهدا راما داده ایم /
    اجاز ه بدهید به حرمت خون شهدا پاتخت فرهنگی جهان اسلام نوسازی شود
    اقای همت بله ما نجنگیدیم /ما لب کارون نی ابان می زدیم /وبندری می رقصیدیم /و شما برادران مرکز نشین ما سر از سجاد ه بیرون نمی گذاشتید /
    فقط یک سوال تا حالا به این فکرکرده ایی که بودجه مملکتی که در ان درس خواندی / /ازسال۱۲۹۲تا به/امروز از کجا بوده /
    ببین ارشیو کارکنان شرکت نفت مسجد سلیمان از کدام شهر ها ست
    برادر نماز خوانم /چند بار به خوزستان امده ایی /واگر امدی چطور دلت امد نگویی
    حدا قل می گذاشتیید نفت شان تمام شود بعد کابوس مسجد سلیمان پایتخت خودکشی ایران را برایشان بوجود می اوردید/ برادر نماز خوانم /به من مطرب بگو
    کجای دینت نوشته /به استانی را که طولانی ترین /بمباران تاریخ جهان را تجربه کرده متهم کنی به این که مظلوم نماست
    ببخشید که صادرات نفتمان افت کرده نسبت به عراق /غلط کردیم
    یادمان رفته بود /
    ولی مگر بچه های خوزستان مسول اکتشاف نفت هستند
    لطفا بچه های دومین استان در امار بیشترین بی کار را سر کاراکتشاف ببرید قول می دهیم تا اخرین شیره جان را تقدیم کنیم
    راستی تاریخ بخوان برادر می خواستم به این برسم
    خوزستان دین خود را سالها قبل به اسلام تقدیم کرده/ انوقت که مشعشیون خوزستان نگذاشتن /تر ک ها ی عثمانی صفویه را هلی بورد کنند
    وبساط تشیع رابر ببچینند
    ویک سوال دیگر از دوستان مرکز نشینت
    چه کسی این سیاست احمقانه در خوزستان به تقلید از مرز اسراییل ولبنان /انجام داد وحایل بوجود اورد
    تا اب ها خشک شوند /گیاها بمریند برای دید بهتر /بیابان برهوت شود جلگه
    /ساکنان انجا رابه حاشیه شهر بیاورند وبرای فرهنگ شهری خوزستان مشکل ایجاد کنند
    بخدا خسته ایم بس که توضیح دادیم تو ودوستان مرکز نشینت حرفهای تکراری زدید /
    خواهش می کنم به دوستان مرکز نشینت بگو
    ما هنوز/ رو /داریم
    ما هنوز ادکلن می زنیم
    به جای کاردر بندر بنایی می کنیم تا ادکلن بخریم وتیپ بزنیم
    وبا خاطرات ابادان زندگی کنیم
    ما رویمان زیاد است برادر
    ان قدر‌که هنوز می گویم ما هوای حومه ی شهرمان /روستا ی اصفهان. را
    وروستایی ترین پایتخت خاورمیانه تهران راداریم
    اولین ارمان شهر مدر ن خاور میانه مسجد سلیمان قول می دهد لوله های عتیقه صدساله و اولین فاضلاب شهریش را به موزه داران بفروشد تا سر شما سلامت باشد
    ابادان هم هنوز جنازه بزرگترین پالایشگاه جهان در دهه پنجاهرا دارد ان راتقدیم کند
    خواهش می کنم پول دستی بخواهید /از ما خجالت نکشید ما ان قدربخشنده بودیم که این قدر به تهران ببخشیم تادر تولید زیر نامش به تواضع به ایستیم /اخر روستا ها باید پیشرفت کنند برادر واین ارمانی ست انقلابی/
    خواهش می کنم کارخانه ذوب اهن اصفهان را اصلاروس ها به طمع نفت نزدند شما را حت باش برادر /
    وبه این چیزها فکر نکن /
    ایوب بختیا ری
    شهروند در جه دوم
    هنرمند
    [2/13, 2:18 PM] ‪+98 936 399 1616‬: ✋✋

    پاسخ

  125. مجید

    بهمن 24, 1393 at 7:12 ب.ظ

    اقای همت شما صحیح میفرمایید ماخوزستانیها هیج کاری نکرده ایم اما تولید کننده ایم نه مصرف کننده لطف کنید درامد یک ماه برق سدها نفت چاهها بندر امام خرمشهر ابادان شهیدرجایی ماهشهر گاز بید بلند ومسجد سلیمان شرکتهای نی شکر اب دز قم رود صنایع فولاد وبسیاری دیگر به خودمان اختصاص دهید که ببنید همه ایران وام دار دروازه ورود تشیع یعنی خوزستان هستند

    پاسخ

  126. رسول فرزند جانباز

    بهمن 24, 1393 at 6:58 ب.ظ

    سلام بر شهید همت
    دوستان همه رو جمع نبندید من.فرزند جانباز هشت سال دفاع مقدس هستم
    پسر شهید تهرانی تو چه عددی هستی که بخوای راجب خوزستان احضار نظر کنی اصلا کی تورو جز ادمها حساب میکنه که برای خودت نشستی و حرف میزنی تو اصلا سنت کفاف نمیده.که ما بخوایم راجب خوزستان برات بگیم یعنی چون تهران شهید زیاد داد دیگه همه چیز مال خودشه پس اگه اینطوره سایر استانها که کمترین شهید رو دادن باید از روی نقشه ایران پاک بشن انگار یادتون.رفته هشت سال دفاع مقدس تمام گلولها و شیمیایی ها روی سر مردم خوزستان بود انگار یادتون رفته تمام جنگنده های عراقی رو سر خوزستان بود انگار یادتون رفته تمام خونه های ما خراب و ویران شد انگار یادتون رفته تمام برداران و خواهران کوچیک مونو از دست دادیم ولی شما چی ها
    شما تو.خونتون بودین و از زندگیتون حال میکردین دفعه بعد ببینم راجب خوزستان احضار نظر کنی چنان جواب دندان شکنی بهت میدم که از کرده خودت.پشیمون بشی
    تو.مایه ننگ فرزندان شهیدان و جانبازان هستی دیگه نبینم با ابروی ما خانواده هی ایثارگر بازی کنی
    نفت رو بردین حالشو میکنین
    ابرو بردین حالشو میکنین
    تمام تهرانی هارو فرستادین خوزستان سرکار حالشو میکنین
    تمام خوزستانی ها بیکارن حالشو میکنین.
    اصلا نفت تهران کجا بود که وزارت نفت تو تهران هست اصلا نفت کجایی تهران هست که تیم نفت تهران تو لیگ برتر هست اصلا بیا اینارو جواب بده تو به.گردغبار خوزستان چیکار داری
    تو چه عددی هستی که بخوای حرف بزنی
    شما تهرانی ها فکر میکنید ما خوزستانی ها نمیفهمیم برو بابا برو خدا روزی تو جای دیگه بده

    پاسخ

  127. میثم

    بهمن 24, 1393 at 6:26 ب.ظ

    سلام و درود بر روح امام امت که فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد. روحت شاد کاش بودی و می دیدی که دینمان را به ایران و کلیه دوستان هم ادا کردیم اصلا از روز ازل ما دین بر گردن بودیم و هستیم ما بدهکار زاده شدیم راستی به شهید همت هم سلام برسونید بگین بدهی آقا زاده اشون هم می دهیم خدایی نکرده ایشون خانواده اشون بخاطر وجود ما خسارت دیدن دینمون به ایشون هم ادا می کنیم ما که اصلا خانواده هامون در ناز و نعمت بودن جنگ که شد فرار کردیم دوستان از تمام ایران اومدن اینجا رو پس گرفتن دوباره به دستهای بی لیاقت ما سپردن وگرنه ما که اصلا شهید ندادیم و نمی دونیم خانواده شهید بودن چیه راستی بنیاد شهید شعبه ای اینجا نداره که بتونیم آمار داشته باشیم لطفا اعلام بفرمایین هرکسی طلبی از ما داره ما خدمتگذار هستیم راستی این حرف تو دلمه می خوام بگم اگه همت نبود همت های دیگه ای بودن آخه اینجا بیشه شیرانه ولی اگه همت نبود تو نبودی که گستاخانه برای خاکی که قبله پدرت بود گردن کلفت کنی و توهین کنی ما تو رو به حرمت پدرت می بخشیم که باز دوباره از رانت پدر منتفع بشی شاید به خودت بیای که تره به تخمش میره حسنی به باباش استغفار کن بخاطر این همه بچه که نفس کشیدن سخت شده براشون

    پاسخ

  128. رامین ف شوش دانیال

    بهمن 24, 1393 at 6:15 ب.ظ

    آقای ثابت انقدر کوتاه اومدیم که مسئولین 5میلیارد اعتبار از درامد نفتی خوزستان حاضرنیستن به خودش اختصاص بدند تا مشکل گرد خاک حل بشه بعد همت این حرفا رو بزنند و یا خانم ابتکار واسه ما خوزستانی ها ارزش قائل نشه یا مسولین همش بفکر تهران و اتوبان تهران شمال باشند حقارت تا چه اندازه …………….

    پاسخ

  129. علی ثابت

    بهمن 24, 1393 at 5:39 ب.ظ

    سلام/ دلیرمردان و شیر زنان خوزستانی ( هم استانیها ) فرزند شهید همت متن را برداشتند خواهشنا ادامه ندهیم ایشان هم قصد توهین یا تقابل نداشتند ما هم بیائیم برای آبادانی استان زرخیزمان و کشور باشکوه و اصیلمان در راه پویائی اختلاف های قومیتی را کنار بگذاریم وبه آینده میهنمان فکر کنیم فرزندان وخانواده شهدا امانت آن عزیزان نزد ما هستند پس مسئله را تمام شده تلقی کنیم و آب به آسیاب دشمنان کشورمان نریزیم ، یادمان باشد همین فرزند تهران نشین نیست ، یادمان نرود همین فرزند در خوزستان دوره کوتاه زندگیش با پدر را سر کرده و مهمتر آنکه پدرش از اصلی ترین فرماندهان فتح خرمشهر بوده و اولین یگان وارد شده به خرمشهر بفرماندهی حاج همت و حاج احمد کاظمی بود که هردو اهل استان اصفهان بودندو این مطلب را فراموش نکنیم که همه ایران سرای من است” شهدایمان برای عزت و شوکت ایران شهید شدند و همت هم خون پاکش در جزیره مجنون ریخته شد وخود آسمانی شد ونادیده گرفتن اشتباهات سهوی خود یک اصالت مردم خونگرم وغیرتمندمان است >

    پاسخ

    • سارا

      بهمن 24, 1393 at 8:42 ب.ظ

      نخیر همین الان نگاه کردم متن رو برنداشتن

      درضمن برداشتن این حرفشون فایده ای نداره بهتره از مردم غیور خوزستان عذرخواهی کنه

      پاسخ

  130. نسترن سلیمانی

    بهمن 24, 1393 at 5:38 ب.ظ

    سلام، آقای همت با این دیدگاه براتون متأسفم. راست میگن جدای پدر رو هیچ چیز تو زندگی آدم نمیگیره روحشون شاد اگر بودن شاید طوری تربیت میشدید که الان نیاز به سیلی پدرانه نمیداشتید.

    پاسخ

  131. رزمنده ایرانی

    بهمن 24, 1393 at 5:21 ب.ظ

    با سلام
    حرفهای برادر دیلمی بسیار زیبا بود خوشم امد.ممنونم

    پاسخ

  132. رامین ف شوش دانیال

    بهمن 24, 1393 at 4:34 ب.ظ

    اخه بچه تو داخل ناز نعمت بزرگ شدی و نفست از جای گرم در میاد و طمع سختی رو نکشیدی و چشم نداری ببینی 85درصد منابع مالی 80درصد انرژی کشور را خوزستان دارد تامین میکند که فخر می فروشی . و امار فقر و بیکاری دارد درخوزستان بیداد میکند که استفاده از منابع اش مال شماهاست الان که ریزگردها مهمان ما هستن حق نداریم حرف بزنیم که چاره ای مسولین بی اندیشند .متاسفم برای خودمان که انقدر سکوت کردیم که الان باید اینطور راجب خوزستان حرف بزنند

    پاسخ

  133. رضا

    بهمن 24, 1393 at 2:51 ب.ظ

    سلام
    آقای همت اگر شما فرزند شهید همت هستید من هم پسر سردار شهید مقامیانپور هستم.شما به هیچ عنوان در حد و اندازه ای نیستید که بخوایید درمورد خوزستان اظهار نظر کنید.این مساله ی ریزگردها هم اصلا ارتباطی به محوریت خوزستان و مردم شرافتمند این استان نداره که شما به خود تون اجازه دادین و در مورد خوزستان اینجور حرف زدین.بهتره حرفی که میزنید و اول مزه مزه کنید بعد دهن باز کنید و حرف بزنید. خدا رحمت کنه پدرتونو با این همه محبوبیت که شما با این بیانیتون دیدگاه مردم رو بشدت نسبت بهش عوض کردین.
    کسی نگفته تهران و دیگر شهرها شهید نداده و از جنگ خبر نداشته اند ولی باید بدونید که خوزستان بجز مردانش زن و بچه هاشم تو جنگ بوده و زیر بمباران موشکها زندگی کردند ولی تصلیم نشدند در صورتی که دیگر شهرها در امنیت کامل بسر بردند.زن و بچه هاشونم در آسایش بودند.
    شما اگه به تقویم نگاه کنید متوجه میشید 3 و 4 خراد به نام خرمشهر و دزفول نامگذاری شده که اینها همه نشان از شجاعت مردم قهرمانه این سرزمینه.
    خدا مارو به راه راست هدایت نماید*

    پاسخ

  134. رضا

    بهمن 24, 1393 at 2:18 ب.ظ

    خوشبختانه دوستان همه جوابهاى قشنگ و خفه كن بش دادن،، مخصوصا هموطنهاى كرد كه دمشون گرم.. فقط ميتونم بش بگم *

    پاسخ

    • علی ثابت

      بهمن 24, 1393 at 4:27 ب.ظ

      سلام / به رسم ادب خوزستانیمان نباید اگرهم ایشان حرف غیر کارشناسی زدند اینگونه برخورد کنیم نه فرزند شهید همت طرح را تصویب کرده نه ایشان دستور العمل اجرای آن را دادند ، انتظار از ما خوزستانیها بیشتر است سخنان سخیف دور از شان شهدا و فرزندان شهدا یمان چه خوزستانی چه اصفهانی چه …. میباشد دشمن بعثی نیست که اینطوری بهش حمله کردید ، جواب خیلی از شما ها دور از جوانمردی است ( علی ثابت فرزند خوزستان )

      پاسخ

  135. هوشنگ رزمنده جنگ

    بهمن 24, 1393 at 1:21 ب.ظ

    از فضل پدر تورا چه حاصل
    پسر جان مگه بزرگ شدی چرا راه پدر را ادامه ندادی البته خدا را شکر که در تربیت شما سهمی نداشت
    اینو بدون آب تهران قطع نمیشه طعمه آب هم تغییر نمی کنه چون ما نفت داریم و برای شما امکانات میخریم
    مطمئن باش هرگوشه ایران دشمن تجاوز کنه همه ایران آنجاست

    پاسخ

  136. میرعالی

    بهمن 24, 1393 at 1:11 ب.ظ

    جناب همت عرض ادب و احترام دارم

    مرا به شک وا داشتی و من در عجبم که چرا شما از این واژه ها استفاده میکنی
    البته شاید هم شما درست میگی و ما در خواب مانده ایم ،شاید ما مردم خوزستان واقعا خواب مانده ایم،امیدوارم که این صحبت شما ما مردم خوزستان را از خواب غفلت بیدار کند تا امـثال شما جرات بیان این حرفها را نداشته باشین ،انگار درس پدر بزرگوارتان را از یاد برده ای من به عنوان یک جوان خوزستانی از شما میخواهم که تا دیر نشده برگردی به اصل خودت
    خیلی از جوانان خوزستان باور نمیکنند که در سرزمین گنج زندگی میکنند و بالاترین آمار بیکاری ،کاش بودی و میدیدی که ما حق نفس کشیدن هم نداریم انگار یکی مرا زندانی کرده ،اون هم چه زندانی، زندانی که حق نفس کشیدن نداره
    من دلم به حال امثال شما میسوزد
    درد بود و قفل برلب می زدیم /////////صاعقه بودیم و برشب می زدیم

    خاک ایران را صیانت کرده ایم /////////با نثار جان ضمانت کرده ایم

    پاسخ

  137. میرعالی

    بهمن 24, 1393 at 1:06 ب.ظ

    جناب همت عرض ادب و احترام دارم

    مرا به شک وا داشتی و من در عجبم که چرا شما از این واژه ها استفاده میکنی
    البته شاید هم شما درست میگی و ما در خواب مانده ایم ،شاید ما مردم خوزستان واقعا خواب مانده ایم،امیدوارم که این صحبت شما ما مردم خوزستان را از خواب غفلت بیدار کند تا امـثال شما جرات بیان این حرفها را نداشته باشند ،انگار درس پدر بزرگوارتان را از یاد برده ای من به عنوان یک جوان خوزستانی از شما میخواهم که تا دیر نشده برگردی به اصل خودت
    خیلی از جوانان خوزستان باور نمیکنند که در سرزمین گنج زندگی میکنند و بالاترین آمار بیکاری ،کاش بودی و میدیدی که ما حق نفس کشیدن هم نداریم انگار یکی مرا زندانی کرده ،اون هم چه زندانی، زندانی که حق نفس کشیدن نداره
    من دلم به حال امثال شما میسوزد
    درد بود و قفل برلب می زدیم /////////صاعقه بودیم و برشب می زدیم

    خاک ایران را صیانت کرده ایم /////////با نثار جان ضمانت کرده ایم

    پاسخ

  138. زهرا

    بهمن 24, 1393 at 12:41 ب.ظ

    به نظرم ایشون عجولانه و غیر کارشناسی برخورد کردند خب در زمان جنگ تهران و اصفهان از شهرهای بزرگ و پر جمعیت با نرخ جمعیت جوان بودند .

    پاسخ

  139. مونا

    بهمن 24, 1393 at 12:04 ب.ظ

    واقعا جای تأسف داره برای ما…… هه

    پاسخ

  140. مهدیه توحیدی نژاد

    بهمن 24, 1393 at 11:47 ق.ظ

    زمانی که درآمد نفت ما برای شما امکانات و مزایا شد در حالیکه که ما از کمترین امکانات رفاهی برخورداریم اعتراض نکردید. آقای همت اگر پدر شما جنگید و شهید شد سالهاست خونبهای خوبی گرفته و میگیرید. بجای اینکه مرهمی بر درد مردم رنج کشیده باشید نمکی بر زخمهای آنها هستید.

    پاسخ

    • علی ثابت

      بهمن 24, 1393 at 4:40 ب.ظ

      برادر بزرگوار این چه حرفی به فرزند شهید میزنی که خون بها گرفتی هر قدر خون بهائ دادند یک لحظه آغوش پدر شان نمیشود حرف نادرستی است که خون بهائ گرفتند قریب به 230 هزار شهید دادیم هرچی بهشون دادن یا ندادن پدر نمیشود خدا را در نظر بگیریم مسءله ای دولت ومجلس تصویب واجرا کردند نظر غیر کارشناسی داده شده اینقدر توهیت وهتک حرمت نداره منهم دارم زجر وناراحتی که همه میکشند تحمل میکنم نباید اجازه بدهیم با مادیات به ارزشها نگاه کنن

      پاسخ

      • مهسا

        بهمن 24, 1393 at 6:58 ب.ظ

        شما نگران نباشید آقای ثابت .شرایط به گونه ای برای آقا زاده فراهم شده که ذره ای فقدان آغوش پدر را احساس نکنند وگرنه اینقدر گستاخانه اظهار فضل نمیکردند.

        پاسخ

  141. محمد خوزستان

    بهمن 24, 1393 at 11:15 ق.ظ

    محمد از کردستان پاسخ شما دل مرا به عنوان یک جوان خوزستانی که از گردوخاک رنج می برد را آرام کرد بسیار زیبا پاسخ همت را داده بودی. متشکرم
    و آقای همت آیا پدر عزیز و گرامیت برای چه به جنگ رفت؟؟؟؟؟؟ برای فخر فروشی جنابعالی؟؟؟؟؟؟
    حیف از فرزند خیبر نیست اینگونه فخرفروشی کند؟؟؟؟؟؟ تو از جنگ چه میدانی؟؟؟؟؟

    پاسخ

  142. ابادانی

    بهمن 24, 1393 at 8:47 ق.ظ

    من خوزستانیم بچهدهامون از گردوخاک مریض شدن ووراهیی بیمارستان شدن وخودم به زور تنفس میکنم خداما به کمک هیچکس احتیاج نداریم اقایی همتی مگررفقط پدر تو بوده جنگیده پدرما وبرادرمان ومادرانمان وبچه هامون جنگیدن وشهید شدن واز هیچ گوننه مزایا استفاده نکردن نه اینکه دولت بهشون ندادن مبگن ما برای خدا جنگیدم نه برای مزایا

    پاسخ

    • ناشناس

      بهمن 25, 1393 at 5:15 ب.ظ

      موافقم

      پاسخ

  143. یوسفی

    بهمن 24, 1393 at 6:04 ق.ظ

    سلام دوستان .جناب همت موصوع را برداشت.لطفا شما هم ادانه ندهید که بقیه سو استفاده کنند.البته یا اوری میشود که نه تنها خوزستان که هر جای ایران اشکالی پیش بیاید همه بایر حاصر باشیم.اما جنگ را هم همه مردم بر عهده داشتند .آقای همت موصوع را زود جمع کردند.می خواستند این را بگویند که همه بوده اند.عراق ساکت باشد یا نباشد ربطی بما ندارد.نا باید مشکلمان را حل کنیم.درود

    پاسخ

    • امیر

      بهمن 24, 1393 at 10:03 ب.ظ

      مرد همیشه باید سر حرفش بمونه نه زود جا بزنه

      آقای همت. حداقل مثل یه مرد سر حرفت بمون

      پاسخ

  144. محمد کردستان

    بهمن 24, 1393 at 4:54 ق.ظ

    آه که چه دنیای شده
    دیروز که جنگ به خوزستان و کردستان و مرزهای ایران کشیده شده بود کسی درنگ نمیکرد و بهانه نمیاورد
    شهید همت ها و تندگویان ها و چمران ها نه بهانه ای آوردند و نه آماری دادند
    دوست من مصطفی جان من هم مانند تو فرزند یکی از رزمندگان جنگ تحمیلی هستم که اکنون پدرم نیمی از بدنش را در خاک خوزستان بجا گذاشته و نیمه دیگرش را برای دیدن رنج های امروزشان نگه داشته است
    ای کاش بجای قضاوت در خانه و تهران همچون پدرانمان کولی خود را به دوش میگرفتیم و سری به خوزستان و آبادان و خرمشهر میزدیم
    ای کاش میرفتیم و میدیدم که گرد و غبار چگونه دید را تا ۱ متری محدود میکند
    ای کاش میرفتیم و میدیدم که کودکان با چه زجری به مدرسه میروند
    ای کاش قدری در خاک نفس میکشیدیم تا قدری فکر میکردیم که پدرانمان خون خود را در چه راهی تقدیم خدا و رهبرشان کردند
    ای کاش خوزستان و عرب و بختیاری را کمی بیشتر درک میکردیم
    ای کاش درکنار آمار شهدا آمار درآمد نفت را هم میدیدم
    همان نفتی که بخاطرش حور ها را خشکاندیم تا خوزستان خاک بخورد و من تو در تهران پول بودجه مان کم نیاید
    ای کاش بودیم و میدیدم

    پاسخ

    • دل آرام

      بهمن 26, 1393 at 3:43 ق.ظ

      جواب شما بسیار زیبا و دلگرم کننده بود محمد جان مرسی که توی این شرایط که ما خوزستانی ها تک و تنها شدیم هستن کسایی که هنوز به فکر ما هستن ، ممنون

      پاسخ

  145. هیرداد

    بهمن 24, 1393 at 4:49 ق.ظ

    چه جالب مگر فرزند شهیدان معروف هم فیسبوک دارند . احتمالا فیلتر شکن هم دارند .
    پسر جان وقتی کسی میخواد در مورد یه چیز خیلی عظیم صحبت کنه باید همون اندازه بزرگ باشه ، متاسفانه این صحبت ها الان برای شما تبلیغات محسوب میشه
    الکی الکی شناخته میشی

    پاسخ

    • حسین قاسمی

      بهمن 24, 1393 at 4:48 ب.ظ

      حالا من وشما مثلا خیلی بزرگیم که نظر میدیم اگه پدرانشون نبودند ونمی آمدند اساسا خوزستان وجود نداشت که الان دعوای آّ ب و غبار وو هور غیره بکنیم . به رسم مردانگی اگر فردی حرف نادرستی زد ( مثل حرف این آقا ) نباید هی زد تو سرش مطلبش را برداشت ادامه ندادنش بهتره تا کش دادنش

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *